pondělí 6. ledna 2020

Pastelový TN do práce

Zdravím Vás v novém roce 2020! Přeji Vám hodně zdraví, štěstí a také času a nápadů na tvoření. Aby bylo těch nápadů a inspirace více, dohodly jsme se s Lotkou, že Vám jednou za dva měsíce představím aktuální projekt, na kterém pracuji. Moje jméno je Míša a na Scrapylife blogu jste mohly v letech 2016 a 2017 číst moje příspěvky o historii scrapování nazvané Jak scrapovaly naše prababičky.

Když na podzim loňského roku naskladnila Lotka novou kolekci od Pinkfresh Studio nazvanou Office hours, moje srdce zaplesalo. Za těch devět let, co se věnuji scrapování, mi pod rukama prošly různé papíry. Miminkovské, chlapecké dinosauří a pirátské, školní, letní na tvorbu prázdninových minialb, jemné dívčí pro moje osobní potěšení, obligátní velikonoční a vánoční na tvorbu přání. Co v mojí sbírce chybělo, byly hezké pracovní papíry. Přece jenom v práci trávím velkou část svého života a některé momenty z pracovního života bych si chtěla uchovat na památku. Krásné "office" papíry v pastelových barvách přišly jako na zavolanou. 

V průběhu vánočních prázdnin jsem si z této sady vytvořila sešit inspirovaný TN. Původně jsem chtěla použít již hotový TN (vybírat můžeš tady), ale nakonec jsem se z důvodu větší flexibility a variability rozhodla, vytvořit si vlastní sešit na čtyřech knihařských kroužcích, abych mohla do sešitu přidávat další stránky a komponenty. 

Na desky sešitu jsem použila dva kartony o rozměrech 4, 25 palce na šířku a 8, 5 palce na výšku, které jsem následně polepila papírem číslo 1 z dvanáctkové sady Office hours. Papír sám o sobě je tak barevný, že jsem jej dále nezdobila, pouze jsem ho opatřila ochrannými kroužky a kvůli případnému zašpinění překryla průhlednou folií. Na vrchní knihařský kroužek jsem zavěsila ozdobný střapec, kovovou ozdobu a sponku na papír ve tvaru hvězdy. 




Vnitřní desky jsem opět polepila papírem ze dvanáctkové sady a ze zbytků papíru číslo 1 jsem vytvořila malou kapsu, do které jsem vložila tři visačky. Momentálně plní pouze funkci okrasnou, ale mohou posloužit i na případný journaling. Vlastní sešit jsem si rozdělila tematicky do šesti kapitol. Titulní list každé kapitoly tvoří dva papírové čtverce polepené papíry ze šestkové sady Office hours. Jeden čtverec je vždy z barevnějšího papíru a je na něm z mini abecedy Office hours vytvořen nápis, čtverec je pro zjemnění překryt vellumem. Druhý čtverec je polepený méně výrazným papírem, ale o to víc je ozdobený papírovými výseky, chipboardy, puffy samolepkami, látkovými vlaječkami a frázemi z kolekce Office hours.

  
První kapitolu jsem nazvala Archiv a bude obsahovat fotografie mapující běžný chod archivu, jeho budovu, můj pracovní stůl. Do této kapitoly chci zařadit i PFka, na jejichž výrobě se od roku 2016 podílím. Alespoň mohu v práci uplatnit svoje scrapařské zkušenosti:)








Druhá kapitola se týká výstavní činnosti archivu. Zde chci dokumentovat výstavy, na jejichž realizaci jsem se podílela, naše autorské kolektivy, záběry z expozice, doprovodné plakáty. 




Třetí kapitola nazvaná konference představí další zajímavý segment činnosti archivu. Nemyslete si, že se na odborných historických konferencích pouze sedí a poslouchá. Akce jsou často spojeny se zajímavým kulturním a společenských programem.



Ve čtvrté kapitole chci ukázat další archivní akce, jako je tradiční setkání všech zaměstnanců v jednom z našich patnácti okresních archivů, předvánoční exkurze našeho oddělení po zajímavých brněnských místech, archivní ples, teambuilding při Laser game...


Cílem mého TN není dokumentace celé akce, to by mi nestačily stránky, ale vhodně zvolenou fotografií zachytit její atmosféru. 

Pátá kapitola Lidé bude mapovat personální proměny na našem oddělení, jako jsou narozeniny, svatby, narození potomka. Poslední kapitola Plány bude jiná, nebudou v ní fotografie, ale pouze text. Chci si do ní zapisovat témata na chystané články, odkazy na literaturu, zkrátka snít a plánovat. A to bych chtěla doporučit i Vám. Sada Office hours je natolik univerzální, že ji můžete použít v různých zaměstnáních, ale třeba i na rodičovské dovolené při plánování tvoření :).    
                                                                                      

   Miša R. 




Žádné komentáře:

Okomentovat