pátek 29. května 2020

WITL® 2020 Krok po kroku

Dnešní příspěvek navazuje na ten z minulého pátku pod názvem WITL® 2020 Jak na to. Můžete se tam dočíst, čím jsem se při přípravě tohoto alba WITL® 2020 (WEEK IN THE LIFE), řídila. Nelekejte se, nezaznamenala jsem ve svém albu vše, o čem jsem tam psala. Byl by to i nadlidský úkon :-)


Nejdřív, ale začneme tím, co jsem použila za materiál...

V albu jsem zkombinovala jak naplněné plastové kapsy, tak i samostatně vložené fotky a texty mimo kapsy. 

Jak jsem vše spojila do jednoho alba? Pojďme na to krok po kroku...

TEXTY jsem si psala v daném týdnu, já se rozhodla pro 20. květnový (tj. 11-17.5.2020). Psala jsem si je do počítače a to nejlépe vždy během celého dne. Když jsem, ale u počítače nebyla, tak jsem daný večer dopsala vše z toho dne. Řídila jsem se fotkama, co jsem si "nacvakala" do mobilu a tím, co jsem si za čerstva pamatovala. Vznikly tak texty, které bych nikdy zpětně nenapsala a proto je pro mě důležité, je při přípravě tohoto alba  takto psát. Dá se to vydržet, je to jen týden.

FOTKY, další co jsem v mém vybraném týdnu musela dělat. Ikdyž jich nepotřebujete stovky, je potřeba na to myslet. Alespoň u mě. Do mého Project Life alba, které tvořím každý týden, jich potřebuju cca 7, žádný problém. V tomto případě (WITL® 2020), jich fotím denně cca 15-20. A ano, musím na to po celý týden myslet, nemám to zažité. Album WITL® dělám jednou ročně.

Jakmile jsem měla tento první týden s texty a fotkami v počítači za sebou, přišlo na řadu mé částečně předpřipravené albumTypewriter transparency 12x12 jsem uřízla sedm stejných pruhů jako ROZŘAĎOVAČE, sešívačkou přišila kartičku z WITL® 2020 od Ali Edwards, natiskla čísla dnů WITL® Numbers od Ali Edwards, nalepila názvy dnů ze sady samolepek WITL a dala je jako úvod každého dne. 


Začala jsem s tím co mám a to bylo VYTISKNOUT TEXTY. Vytiskla jsem je na scrapbook papír o velikosti 6x8 inch. Do vzniklých prázdných míst jsem použila novou razítkovací sadu WITL® Days of the week od Ali Edwards s různými barvami razítkovacích polštářků. Ty jsem nakonec vsunula do připravených plastových kapes od Simple Stories.


Tento rok jsem si ještě po vzoru Ali Edwards, připravila kartičky o velikosti 4x6 inch s nadpisy témat a narazítkovaným čísly. Ty jsem vypisovala také postupně, každý den jednu.

MONDAY : Around Here
·       TUESDAY : Today I
·       WEDNESDAY : Loving
·       THURSDAY : Around here
·       FRIDAY : Some Days + Most Days
·       SATURDAY : Saturdays are for
·       SUNDAY : I want to remember


Jsem zastánce ručně psaného písma a ikdyž není můj škrabopis oku lahodící, nebojím se ho všude cpát. Vím, jak já osobně se koukám a čtu ručně psaný text, přenáší mě to zpět do minulosti, zvláště u členů mé rodiny.

Každý den v mém WITL® 2020 má stejné rozřazení. Je to pro mě jednodušší a velmi rychlé na finální dodělání. 

VÝBĚR a VYTIŠTĚNÍ FOTEK je dalším krokem. Nic složitého, pokud jste si jich nenafotili stovky. Já naštěstí ne, takže jsem si zpočítala opět podle částečně předpřipraveného alba kolik jich potřebuju. Napočítala jsem 4 kusy 4x6inch a 3 kusy 3x4inch. V počítači si je rozdělím podle dnů do složek a pak upravuji v online editoru Picmonkey (v jiném pracovat neumím). Následně nastrkám do připravených plastových kapes od Simple Stories

Každý den začíná jednou velkou fotkou o velikosti 6x8 inch, kterou jsem dozdobila kulatými látkovými samolepkami, word phrase samolepkami ze sady  WITL® 2020 a srdíčkem ze sady samolepek WITL.  



Jde to rychle, to největší už je za mnou a teď už jdu vymýšlet čím bych to ozvláštnila, dozdobila atd. Vím, že nechci mít vše jen v plastových kapsách od Simple Stories. Směr mám tedy jasný a vybrané doplňky před sebou. 

Kartičky ze sady  WITL® 2020 o velikosti 4x6 inch s předtištěnými názvy dnů doplním o ODKLÁPĚCÍ ikonky a fotky. Nic složitého... proužek scrapbook papíru o velikosti 9,5 x 4 cm jsem přeložila a vlepila dovnitř fotku a navrch jsem sešívačkou připevnila plastovou vlaječku  DITL. Nakonec jsem vepsala text a nalepila na kartičku o velikosti 4x6 inch. Tu jsem pak zasunula do příslušné kapsy, kterou jsem v daných místech prořízla a prostrčila odklápění.



ZÁLOŽKA je dalším doplňkem mimo plastové kapsy od Simple Stories. Vytvořila jsem si ji ze  scrapbook papíru pomocí úžasného strojku WeR Works All-InOne-Tool, který zvládne i mnoho jiných úkonů a nebo existuje i stroje přímo na záložky WeR Tab Punch Board. Po vyseknutí jsem ji dozdobila koženkovovou samolepkou a word phrase samolepkami, oboje  ze sady  WITL® 2020. Dobrostřed jsem opět pomocí strojku WeR Journal Pocket Punch z vellumového papíru vytvořila kapsu. WeR Works All-InOne-Tool tuto kapsu přímo nezvládne, ale dají se na něm dělat obálky různých velikostí, které by kapsičku v klidu nahradily. Na kapsičku jsem pomocí sešívačky připevnila plastové vlaječky  DITL. Dovnitř jsem vložila kartičky - jeden typ jsou klasické PL kartičky ze sady  WITL® 2020 a druhé jsou uřízlé z desek sady samolepek WITL. Na druhou stranu těchto záložek jsem nalepila fotky.

FINÁLNÍ DOZDOBENÍ probíhalo spontánně, tak jak jsem si album prohlížela, doplňovala jsem samolepky, které byly součástí sady  WITL® 2020 a i ty doplňkové ze sady samolepek WITL.

TITULNÍ STRANA, tu dělám většinou jako poslední a ani tentokrát tomu nebylo jinak. Vytiskla jsem fotku vchodových dveří do bytu ve velikosti 6x8 inch a nalepila na ni samolepky ze sady samolepek WITL.


Co víc dodat? Nic, album je hotové :-) 

Přeji si, pokud se rozhodnete, abyste si to užili stejně jako já. 

Charlotta



6 komentářů:

  1. Nadhera 👍👍👍👍👍❤️❤️❤️❤️🌺🌺🌺🌺🌺

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda Lotko:D Líbí se mi celostránkové fotky, rozdělovače z acetátové folie, sladění kartiček od Ali s Tvými fotkami, použití razítek s názvy dnů👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míši, děkuju za hezká slova :-) Ali doplňky se s fotkama kombinují samy. Kdo její produkty zná, dá mi za pravdu. A těším se i na tvůj WITL, vím, že bude :-)

      Vymazat