pátek 29. listopadu 2019

Project Life December Daily® 2019 - přípravy KROK ZA KROKEM

Taky to máte tento rok tak, že ty blížící se Vánoce ještě nevnímáte? Já se pořád ještě nějak nenaladila a ikdyž je za dva dny prosinec, tak pořád nic... :-D
O víkendu jsem, ale zmobilizovala všechny síly a zasedla ke své tradiční přípravě samostatného alba na December Daily® 2019. A víte co? Udělejte si raději kafe, čaj nebo horkou čokoládu, protože jsem se tu pěkně rozjela....


Rozjela jsem se tak, že jsem tvořla část soboty i něděle. Nakonec jsem se od toho tvoření nemohla odtrhnout a jediné co mě zachránilo, bylo to, že bych pak neměla dostatek místa na samotné prosincové fotky.

Příprava prosincového alba sice nějaký ten čas zabere, ale neumím si představit, že bych v tom prosincovém shonu, který si mimochodem vytváříme sami, tvořila ještě "nějaké album". Takhle jen vytisknu fotku/dvě, vložím ji k danému dni, napíšu text a je hotovo. Celé to pak může zabrat maximálně 30 minut. Kdo neví co December Daily je, může se podívat ZDE. Přípravy December Daily® v různých obměnách z minulých let, můžete najít  ZDE - 20132014, 2015201620172017 VIDEO a 2018

Tento rok jsem se rozhodla, že budu opět používat vánoční kolekci SNOW FLAKE od Crate Paper. Je plná jemných barev a příjemných, lehce kombinovatelných obrázků a tvarů. Na většině kolekcí mě odrazují infantilní obrázky v pestré škále barev. Ta to tady u té kolekce nenajdete. 


Dlouhou dobu jsem přemýšlela, do jakého alba svůj December Daily® 2019 vytvořím. Je tolik možností od klasického Project Life alba o velikosti 12x12(což tedy také budu dělat, stejně jako každý rok, např. ZDE: PL DD® 2017), až po Travellers Notebook (vytvářela jsem minulý rok ZDE: TN DD® 2018) nebo do alba o velikosti 6x8 inch (také jsem vytvářela ZDE: 6x8 DD® 2017). 

Nakonec jsem vymyslela variantu, která potřebovala trochu úprav, ale stálo to za to. Chtěla jsem veliskost alba 3x8 (vliv Ali Edwards), ale pak jsem na e-shop Scrapylife naskladnila červeno/bílé album o velikosti 6x8 inch. A teď babo raď! Naše Barunka mě navedla na myšlenku...


... ano, album jsem "rozmontovala" a opět "smontovala"
- sundala kovové rohy desek 
- odlepila vnitřní i vnější obal desek
- uřízla vnitřní kartonové jádro
- přilepila zbytek vnitřního i vnějšího obalu desek  
- znovu připevnila kovové rohy desek 

Požila jsem k tomu jen nůž, pravítko (uřízla jsem 5 1/4 inch z každé strany desek) a hlavně červenou oboustrannou Super Sticky Red Tape (neskutečně drží, i menší plastové poličky na zdi v pokoji mého syna).



No a teď už se můžeme konečně podívat na stránky, které jsem si připravila tak, abych se už v prosinci nemusela ničím zdržovat a jen tam ty fotky a texty "ládovat" :-)

TITULNÍ STRANU jsem zvolila tentokrát poměrně jednoduchou - na papír o velikosti 8x3 3/4 inch ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8 jsem nalepila slovo "VÁNOCE a 2019" pomocí ABC samolepek Winter Wonderland. Dolů jsem nalepila papírový výřez ze sady Snow Flake ephemera, který se dá otevírat a natiskla linky pomocí razítka
Vpravo je na počítači vytištěná stránka s KALENDÁŘem, doplněná o text razítkem od Ali Edwards - toto razítko už je bohužel staré a nedá se sehnat, ale na skladě www.scrapylife.cz je ještě Celebrate the Seasons vánoční sadu od Ali Edwards




ADVENT jsou další strany a jsou hned čtyři. Udělala jsem je záměrně stejné, lyší se jen v použití designu papírové hvězdy ze sady Snow Flake ephemera. Abych je trochu ozvláštnila, vystříhla jsem z pauzovacího papíru ve stejné velikosti a připevnila je hřebíčkem (brad) k podkladovému papíru z bílé Scrapbook čtvrtky. Nahoru jsem nalepila číslo adventní neděle a natiskla linky pomocí razítka

Stránka JOY - při hledání náhradní náplně do mého největšího pomocníka E-Z Runner, na mě ze skříňky vypadl sáček velkých písmen a bylo rozhodnuto - použiji je. Na písmenko "O" jsem nalepila výřezy ze sady Snow Flake ephemera, připevnila provázek a další strana hotová.


VYBER FILM - každý rok si říkám, že už chci mít jednou prosinec spíš pohodový a nebýt otrokem úklidů, shonu a něčeho co se musí. Takže každý rok přidám něco nového co nedělám, ale tak, aby ty svátky byly pořád krásný a hlavně pohodový pro našeho syna a celou rodinu. Na tento rok jsem vymyslela, že si to "čekání na Ježíška" mimo jiné zpříjemníme třeba společným koukáním na nějaké vánoční filmy. 

Také vaše děti nebo vy samotní rádi "seškrabáváte" třeba losy? Sehnala jsem do e-shopu www.scrapylife.cz tyto "seškrabávací" samolepky ve třech barvách a z té zlaté hned vytvořila další stránku do svého December Daily® 2019.

Na bílou variantu se dá dokonce tisknout pomocí tiskárny a na ty ostatní včetně bílé se dá skvěle razítkovat pomocí Stay-On barvy. Já použila razítko TV(vlastní zásoby) a nadpis "movie night" ze sady razítek TV planner (je tam i ikonka televize). 

Dole jsem vám vytvořila vzorek, který jsem i narazítkovala a seškrábala, aby jste viděli jak to funguje v praxi. Pod seškrabávací samolepku jsem nalepila výstřižek ze zbytku sady papírů Snow Flake Pad 6x8



KAPSA S VYSAČKAMIna papír o velikosti 8x3 3/4 inch ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8 jsem nalepila pruh vellum papíru Rose Gold Triangle tak, aby vznikla požadovaná kapsa. Zpětně bych kapsu udělala asi vyšší, aby se vysačky tak moc "nekynklaly".

Vysačky jsem pak vytvořila ze zbytků/odřezků papírů ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8, nalepila vyseknutá kolečka pomocí Reinforce Hole Punch (abych zesílila odolnost papíru) a připevnila stuhu. 

Zezadu vysačky jsem natiskla pár linek pomocí razítka a zbytek nechala volný třeba na fotku.  

Další zbytky/odřezky jsem použila na papírový VĚNEC a STROM. 

VĚNEC - pomocí kružítka a nůžek jsem vytvořila základ na který jsem nalepila kolečka ze zbytků. 

STROM - proužky papírů doplněné o pár výřezů  ze sady Snow Flake ephemera (druhý , pátý a šestý proužek a nápis "peace"). Nahoru jsem nalepila zlatou hvězdu ze sady samolepek Sticker Book 250


Další VYSAČKY - Vysačky o velikosti 8x3 inch jsem vytvořila z papírů ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8, nalepila vyseknutá kolečka pomocí Reinforce Hole Punch (abych zesílila odolnost papíru) a připevnila stuhu nebo provázek z galanterie. 


Na šedé provázky jsem navázala krásné papírové výřezy  ze sady Snow Flake ephemera a 3D Layered Tags. Na "listovou" vysačku jsem nalepila červený provázek s rozkládací knížkou. Knížku jsem si vystříhla z z bílé Scrapbook čtvrtky, natiskla linky pomocí razítka a na titulní strany nalepila další výřez ze sady Snow Flake ephemera





DOPISY - toto je pro mě nejsložitější stránka tohoto alba. Kdo mě zná, ví, že nejsem vůbec kreativní ani tvořící typ. December Daily® je pro mě každoroční výzva, kde popustím uzdu své fantazie, zkusím si co jsem kdy kde viděla a někdy se u toho i trochu vnitřně vyvztekám. Ale vždy to stojí za to! :-)

První bylo to, že jsem si na internetu našla návod jak si vyrobit obálku aniž bych vlastnila nějakou výsekovou raznici jako je třeba Envelope Punch Board (mám ji, ale půjčila jsem ji mamince). 






Při výrobě obálek jsem vycházela ze základu o velikosti 3,5x3,5 inch a skládala dle návodu níže. Na zadní stranu obálky i stránky na kterou jsem je pak nalepila jsem vyřízla podélný otvor (na vytahování dopisního papíru). Na "dopisní papír" jsem do spodní části nalepila silnější pružek, aby nešel papír úplně vytáhnout a dozdobila je samolepkami  ze sady samolepek Sticker Book 250Linky pomocí razítka jsem natiskla jako poslední. 


KAPSA JAKO STRÁNKA  ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8 jsem si vybrala krásný se sněhuláky, uřízla velikost 7 3/4x3 3/4 inch + 0,25 inch okraj (ze tří stran), abych mohla vše nalepit na bílou Scrapbook čtvrtku. Tak mi vznikla kapsa, do které jsem udělala díry na zavěšení do alba. 
Ještě před nalepením na bílou  Scrapbook čtvrtku, jsem doprostřed nalepila výřez ze sady Snow Flake ephemera, pak vyřízla otvor a podlepila ho vellumem. Vznikl mi tím další interaktivní element. 



To co vidíte níže - PRŮHLED je má nejméně povedená a oblíbená stránka tohoto alba. Jedná se o dva slepené papíry ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8, mezi které jsem dala vellum papír Rose Gold Triangle. Uvidíme, třeba tuto dvoustranu nakonec úplně vyřadím.




VYSTŘIŽENÝ STROMEK - použila jsem dva průhledné vellum papíry (vellum papír Rose Gold Triangle a klasický bez potisku z papírnictví) a jeden papír ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8

Stromek jsem nakreslila od ruky a pak podle prvního vystříhla ostatní. 

Doplnila jsem text razítkem od Ali Edwards - toto razítko už je bohužel staré a nedá se sehnat, ale na skladě www.scrapylife.cz je ještě Celebrate the Seasons vánoční sadu od Ali Edwards a nalepila hvězdy ze sady samolepek Sticker Book 250





To bych nebyla já, kdybych nepoužila nějaké PLASTOVÉ KAPSY. Při těchto přípravách jsem si vzala jednu stranu o velikosti 6x8 inch s mini čtvercovými kapsičkami a tu uzřízla tak, aby mi vznikly dva sloupce. Kapsičky jsem naplnila odřezky a výřez ze sady Snow Flake ephemera.



KAPSIČKY ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8 jsem si vybrala papír se zlatou folií, uřízla  tři obdélníky o velikosti 3x2 inch + 0,25 inch okraj (ze tří stran), abych mohla vše nalepit na bílou Scrapbook čtvrtku. Tak mi vznikly  tři malé kapsy, do kterých jsem vložila malé visačky se stužkou a linkami pomocí razítka. Nadpis a čísla na kapsičkách jsou ABC samolepky Winter Wonderland.



ROZKLÁDACÍ VISAČKAna papír ze sady papírů Snow Flake Pad 6x8 jsem si obkreslila dvě na sebe navazující velké visačky, které můžete vidět výše a počítala s tím částí na zavěšení. Na ozdobení jsem použila samolepky ze sady samolepek Sticker Book 250. Pomocí výsekové raznice Tab Punch jsem vytvořila štítek na otevírání. 



Součástí mého December Daily® 2019 chci mít i popis jídel, které si pravidelně každý rok dáváme a tak jsem využila bloku, který mám z Week In The Life kitu od Ali Edwards. Na předem natištěný papír jsem nalepila samolepky s vánoční tématikou ze  ze sady samolepek Sticker Book 250 a rotačním razítkem jsem již dopředu natiskla datumy. 


Posledními stránkami jsou ty, co budou zachycovat 24. a 25. prosince. To jsou u nás ty nejdůležitější dny, kdy se scházíme celá rodina a chodí Ježíšek. 

Stránky jsem vytvořila z bílé Scrapbook čtvrtky, na které jsem nalepila nadpisy ABC samolepkou Winter Wonderland, nádherné 3D Layered Tags výřezy (sněhuláci jsou originál i s provázky kolem krku). Linky pomocí razítka budou sloužit na úvodní popis daného dne. 

Rotačním razítkem jsem již dopředu natiskla datumy. 






Moc děkuji za vaši trpělivost u tak dlouhého příspěvku a přeji krásný první adventní víkend,

Charlotta



8 komentářů:

  1. To bude nádherný album! Snow flake kolekci mám taky nachystanou na DD. A vychytávka se zkracenim 6x8 alba je super! Letos pouziju TN, co jsem koupila loni v sadě, ale na příští rok právě bych chtěla nějaký 3x8 album, aby mě neomezoval počet stran a mohla bych tam snadněji přidat ty různé hravé detaily, co všude vidím a v DD je pro ně to pravé místo.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc, snad se povede až do konce. Mám z něho opravdu radost. TN je také krásný formát, použila jsem ho minulý rok. Ale po zkušenostech z léta, kdy jsem formát 3x8 měla na dovolenou http://scrapylifeshop.blogspot.com/2019/09/travel-album-corfu-finale.html?m=1 , tak mě to lákalo i na DD :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera 😍. Tolik krásných nápadů v jednom článku, máš to neuvěřitelně propracované 👏🏻🌟🙂.

    OdpovědětVymazat
  4. Přemýšlím, Lotko, co bych ti tady napsala, ale napadá mě prostě jen TOP TOP TOP..... si naprosto skvěle připravená a těším se, až uvidím album hotové a naživo!!!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Holky, dekujuuuu, jste zlatíčka :-*

    OdpovědětVymazat
  6. Super nápady. Pěkně vyladěné dd budete mít. Jen by memě zajímalo, jak vypadá stránka advent z druhé strany. Jak je tam dořešen ten hřebíček, kterým je upevněný ten vellum. Děkuji za radu. Vlasta

    OdpovědětVymazat
  7. Ja se picnu, ten napad skratit album je naprosto genialni👏 Ty ze nejsi kreativni. To album uplne kreativitou srsi. Parada

    OdpovědětVymazat