neděle 24. listopadu 2013

Project Life December Daily® 2013 - přípravy


Tento rok mi tak hrozně rychle utekl, že se nestačím divit. Když jsem přemýšlela, co za příspěvky Vám přinesu v prosinci, jedna z voleb padla na tzv. DECEMBER DAILY.





December Daily je typicky americká záležitost, vymyslela ji Ali Edwards v roce 2007 a od té doby se to stalo v project life a scrapbook tradicí. Jedná se o způsob jak zachytit Vaše předvánoční a vánoční tradice.

Originální verze je ta, že se zpracuje samostatné (malé) album jako je například:


Magical D-ring Album, které můžete zakoupit v našem e-shopu www.scrapylife.cz

Obáváte se, že váš život není "dostatečně zajímavý", tak abyste dělala December Daily? Jen si představte, jak rádi byste byli, kdybyste si zmohli přečíst nebo prohlédnout záznamy Vašich předků. Je bohužel málo takových, které tyto záznamy mají. Hlavně vězte, že žádný život není nudný a nezajímavý, ikdyž se Vám to tak může zdát.
Nevíte, co byste v tom shonu pořád fotili? Pro mě je prosinec doslova nabitý tématy na fotografie - níže píši, jen co mi momentálně proběhlo hlavou a věřte, že se ani nenadějete a budete mít ještě málo místa na Vaše prosincové zážitky.
- Nákupy a ceny surovin na pečení cukroví
- Pečení cukroví
- Nákup nebo uříznutí vánočního stromku
- Zdobení vánočního stromku
- Nákupy dárků
- Vyzdobené okolí (ulice, náměstí, obchody, atd.)
- Dopis Ježíškovi
- Vánoční besídky
- Oblíbené recepty
- Oblíbené TV programy
- Vánoční chaos
- Cestování k příbuzným
- Adventní kalendář
- Vánoční přání a pohledy, sms, e-maily
- Rozbalování dárků
- Přátelé a rodina
- Konec roku
- Předsevzetí
- … a mnoho mnoho jiného …

Nebo si v těchto, pro mnoho z nás hektických, dnech užíváte dovolenou doma či v zahraničí? Nebojte i Vy máte co dokumentovat:
- Přípravy na cestu
- Vaše pojetí vánočního shonu
- Tradice a zvyky jinde
- Vaše dovolená
- Dovolenková štědrovečerní večeře

Jsem si jistá, že i Vaše budoucí generace bude ráda, že ví, jak jste trávili Vaše vánoční svátky.

U nás bych December Daily osobně přirovnala nejvíce k adventnímu kalendáři, kde vlastně "otvíráte" svůj fotoaparát, tak abyste zaznamenali jeden z nejbláznivějších, nejslavnostnějších, nejdražších, nejpřátelštějších a já nevím jakých ještě měsíců v roce.

Nevím, zda se někdo další pustil nebo pustí do podobného zpracování, ale řekla jsem si, že by bylo fajn udělat si takový malý DECEMBER DAILY po Česku. Můžete namítat, že project life jako takový byl vytvořen proto, aby zjednodušil a zrychlil práci dokumentování a ukládání fotografií do alb, ale proč si ho jednou trochu "nezkomplikovat" a tím zkrášlit svou práci potažmo své album.

Můj plán je vytvořit si December Daily v rámci svého 12' alba, kde udělám titulní stránku a následně pak budou pokračovat mé klasické týdny jen o něco více málo propracované. Nemíním dělat album každý den, ale vždy po uplynulém týdnu a to i proto, abych se s Vámi mohla podělit o mé výtvory. Nestíháte ani to? Zvláště pak v prosinci? Nevadí! Nejste na žádném závodě, tvoříte si pro sebe a své blízké. Užívejte si vlastního tempa a nemějte z toho žádné výčitky. Když každý den jednou zmáčknete spoušť fotoaparátu a zapíšete jednu větu (pokud tedy nemáte úžasnou paměť) a zbytek zpracujete v méně hektických dnech budete mít Vaše tradice zdokumentovány a skoro nic Vám to nezabere.
V jednom z minulých příspěvků jsem se zmiňovala, že si nepřipravuji žádné kartičky na svůj project life dopředu a skutečně tomu tak je.

Ale…

December Daily je pro mě prostě něco jiného. Pořídila jsem si několik nových doplňků, přidala pár, co jsem měla uložených a zbytek co používám každý týden. Níže jsem si Vám dovolila vyfotit můj základ na December Daily.




Můžete zde vidět:

- Silhouette Cameo - má velmi oblíbená, ale poměrně málo používaná mašinka J
- pět 12'stránek (zlatý, zelený, červený, antracitový a průhledné folie)
- Vellumový neboli pauzovací papír A4
- Pasta Gesso, zlatá akrylová barva a Mister Huey´s sprej
- Embosovací prášky a embosovací pistole
- Ozdoby
o wood veneer
o vánoční sponky na papír - z kolekce Christmas Story Decorative Paper Clips (Webster`s Pages)
o mašle a provázky
o sequins neboli flitry (taková ta malá třpytivá kolečka, ale i jiné tvary) dají se koupit v každé galanterii (přišívají se i na svetry atd.)
- Razítka a razítkovací barvy - z kolekce Ali Edwards (Technique Tuesday)
- Abeceda (zvolila jsem tu, co se dá barvit a tím i přizpůsobit danému barevnému schématu) - z kolekce Color Magic Resist Chipboard Alphabet Stickers
- Samolepky - z kolekce Merry little christmas (Fancy pants design)
- Vellumové a papírové výseky (vysačky-tags, čísla, atd.) - z kolekce Sleigh Ride - Vellum Embellishments - Crate Paper
- sada vánočních papírů velikosti 6'- z kolekce Merry little christmas (Fancy pants design)
- Papírové vánoční cedulky - z kolekce Merry little christmas (Fancy pants design)
- 3'x4' kartičky - z kolekce Clementine Core kit od Becky Higgins

Uprostřed hned vedle razítek můžete vidět dva vellumové obrázky ježíška a stromečku spojené zelenou stužkou - ano, i můj syn opět přispěl svým vlivem a větou "maminko, tohle je taky vánoční a dělal jsem to já". Neposlechněte zvlášť když má pravdu, vždyť je to právě o tomto - uchovávání vzpomínek.


Nepotřebujete všechny ty technické a netechnické vymoženosti, ale přesto Vám něco málo chybí? U nás ve www.scrapylife.cz v sekci VÁNOCE najdete plno vánočních alb, ozdob, razítek, papírů i kartiček.

Chcete se přidat? Pošlete nám do 6.1. 2014 20:00 Váš December Daily na info@scrapylife.cz Můžete vyhrát krásnou novoroční cenu, která se bude týkat jak jinak než project life. Vaše díla vystavíme na našem blogu a výherce bude náhodně vylosován 8.1.2014 za pomoci Random.org


Přeji krásný zbytek víkendu.

Charlotta


Žádné komentáře:

Okomentovat