středa 27. listopadu 2019

TN Knižní výzva 2017 - HOTOVO


Ještě stále tomu nemůžu uvěřit, ale mám hotový svůj notýsek s Knižní výzvou za rok 2017 od databazeknih.cz. Rozdělaný byl už delší dobu, ale naše TN výzva mi dodala chuť ho konečně zdolat celý. Proto dneska neuvidíte žádnou Project Life stránku a ani moc abeced. Tak jdeme na to.



Používala jsem hlavně různé papíry a zjistila jsem, že se mi zde nějak nelíbí ostré přechody a tak jsem většinou trhala. Na první stráncfe dnešního příspěvku jsou papíry ze sady 6x6 Just A Little Lovely (jsou ještě skladem) tématicky doplnila hvězdičkami od Pinkfresh The Mix No. 1.




Snažila jsem se občas stránkám trochu odlehčit, aby se mi notýsek na konci tvoření nerozsypal. U razítkování je lepší dávat si pod list na levé straně pevnější podložku, aby se eliminovaly nerovnosti z předchozích stránek. Dalším tipem je dávat si pozor, aby na druhé straně byl papír/fotka, jež zakryje průsak otisku.




U knihy Jsou světla ... jsem měla představu už delší dobu. Krásně se na ní hodí starší razítka skvrn a razítkovací polštářky miniArchoval. Vždy jsem použila z jednoho namočení dva otisky. Nedokončené kruhy se mi hodily k obsahu knihy. Pod fotku jsem přidala modré papíry z 6x6 sady Joyful Day a zbytky z předchozí stránky. Také jsem si chtěla vyzkoušet přidání nití pod fotku, není to ono, ještě to musím "vychytat". Právě k trínování se i takovýto mini projekt krásně hodí.






Druhou stranu jsem ozdobila zlatými acetátovými květinami Just A Little Lovely. Ony jsou zlaté, ale když se otočí, tak je tu krásný stříbrný motiv. Teď mě napadlo, že by nebylo špatné tyto dvě barvy zkombinovat (část květin zlatá a druhý stříbrná). Kvítka jsem přichytila oboustrankou pod fotkou, takže většina motivu je nepřilepená. Profil hlavy je z notýsku samolepek od Jen Hadfield.






Tohle je jedna ze stránek, na kterých jsem se trochu více vyřádila. Někdy udává tón krásný obal knihy. Na pravé straně je pro mě šílený papír z Joyful Day doplněný papírem s domečky ze sady Case Of The Blahs. Už jsem psala, že jsem zde hodně trhala. Opět jsem použila hvězdičky The Mix No. 1.





To je přesně ona stránka. Moc se mi líbily květy a barva vlčích máků z přebalu. Udělala jsem tedy z rudé barvy dominantu stránky a opět se hodí i k obsahu knihy. Rudé skvrny i vystřižené květiny jsou natištěné miniArchivalem. Pod fotkou jsou kromě nitě velký 12x12 i malé 6x6 papíry Oh Happy Life. Štítek jsem měla už předem natištěný, což mi ulehčilo práci.






Dvě knihy od jedné autorky, stejný papír a skoro stejný motiv. Jednou jsem 6x8 papír z kolekce Again&Again po nařezání rovnou nalepila. Na druhé straně jsem zvětšila mezery a ještě okraje poničila ničítkem papíru (můžete i nůžkami, jen já jsem nešika a tohle je bezpečnější varianta). Jeden list na dvě stránky, to je celkem dobré, ne?




Naše Barča mi ukázala na youtube Inkie a Inkie má ráda akrylové barvy ve svých projektech. Jak na ní koukáte, tak taky dostanete chuť použít černou barvu a přetřít původní motiv. Navíc se na takovýto povrch lépe píše bílou gelovkou. Krom psaní jsem přidala ještě obkreslený motiv z minišablon od Heidi Swapp.




Černý papír Shine On jsem pak ještě doplnila další divočinou, opět z Joyful Day (tygr je prostě v divočině). Žleté proužky jsou ze 6x6 sady Sweet Nothing.





Další lehčí stránky a hraní s miniArchivalem. Držela jsem se minimalizmu a mativu z obalu knihy. Na kousek molitanu jsem si nanesla razítkovací barvu a poté ji naťupkala na šablonu linek, Linky jsem otočila a vše zopakovala, vznikla mi tak mřížka.




Ze zbytků papírů Twirly Girl jsem si nařezala čtverečky. Ty jsem poté napřeskáčku nalepila na stránku. Pásku jsem dala jen na jednu stranu a tak podpořila odchlipování čtverečků. Možná ještě přidám 3D, aby to bylo výraznější. Potom jsem si řekla, že to ještě není ono a přidala jsem čárky do čtverečku. Holky, opravdu se mi to líbilo. Tak jsem si znovu řekla, proč to nezkusit i mimo a opět to parádně vyšlo. Na konec stačilo narazítkovat jen pár písmenek abecedou Stay Colorful a bylo hotovo.




Do Výzvy jsem si přidala i dvě (vlastně tři, ta jedna je na začátku) dětské knihy a dokonce jsou i vedle sebe. Zde je vidět, jak může světlo při focení dělat divy, protože modrý papír z Case Of The Blahs je jen jeden, je tmavší a ne tak světlý jako na levé straně. Tento papír je opět poničený a zbylý bílý proužek jsem ještě zasunula pod jeho okraj, abych tak ještě více narušila onu čáru.  Hlavní modrý papír je ze sady 6x8 papírů Auburn Lane a růžový ze sady 6x8 Again&Again (zas a znova používám stejné papíry). Aby stránky nebyly úplně stejné, tak jsem na růžovou přidala ještě proužek s narazítkovaným textem abecedou Pick Me Up (taky je skladem).




A jsme u poslední stránky. Vzala jsem si dva růžové papíry rozměru 6x8 - Again&Again a Magnolia Jane. Dala jsem si je k sobě a oba roztrhla zároveň. Pak jsem si stránky křížem prohodila a tak si je namíchala. Tím, jak jsem je trhla měly i podobné okraje. Potom jsem je jenom nařezala a zkrátila (ano, kdybych je zkrátila rovnou, ušetřila bych si práci). Jako výrazný podkladový papír jsem použila již jednou použitý červený papír 12x12 Oh Happy Life. Trochu jsem ho přidala i pod fotku. Opět jsem si přidala čárky a to byl skoro konec. Stačilo jen narazítkovat opravdový KONEC abecedou Stay Colorful a já si mohla oddychnout. Jeden výtvor ukončen. Přiznám se, že už přemýšlím, jak to udělám s letošní Výzvou a dalšími knihami, které jsem přečetla....




Zapisujete si také knihy, filmy či jiné aktivity? Příště se opět vrátím ke klasickému PL, které se ani zdaleka neblíží k označení HOTOVO (a to dělám rok 2018). Tak aspoň jeden rest mám smazaný :).

Přeji krásné tvoření.

Ajka


1 komentář:

  1. Aji, tolik knížek? To jsem snad naposledy přečetla na střední. Klobouk dolů, za přečtení Marie Kondo, nebavilo mě to neustálé opakování, tak jsem ji s radostí věnovala do tomboly na ples. Já si čtenářský deníček nevedu, ale asi před měsícem si ho začal vést Tomášek. Už si sám přečetl 4 knihy, tak má radost a z dokumentace ještě větší.

    OdpovědětVymazat