pondělí 3. srpna 2020

Dovolenkové album 2020 - 2.díl

Hezké ráno,
dnes bych Vám ráda ukázala pár dalších tipů a nápadů z našeho dovolenkového alba. 
Jak už víte z minulého článku (přečíst si ho můžete zde), vybrala jsem si tentokrát kapsy a album 3x8 od Ali Edwards a zároveň i Travel Collection Kit 2019 od stejné autorky. Nejprve jsem si nebyla úplně jistá tímto rozměrem, ale čím vícekrát jsem si album prohlédla, tím více se mi tento rozměr líbí.



Hodněkrát jsem v albu využila velkou fotografii (vetšinou je to formát cca 6x8) a řešila jsem, jak nejlépe tuto fotografii předělat do formátu, který se do alba vejde. Napadlo mě pár různých řešení a ty bych Vám ráda ukázala.


Nejprve jsem vyzkoušela fotografii přeložit, jednu stranu jsem udělala větší a do té jsem pak kleštěmi Crop-a-dile udělala díry na kroužkovou vazbu (případně jako u této fotky jsem na kraj nalepila tvrdou folii a do té jsem udělala děrovačkou díry). Tuhle fotografii jsem Vám ukazovala také v minulém článku (zde), ale nelíbilo se mi, že se na fotce vytvoří nehezký přehyb a myslím, že při častějším prohlížení se fotka bude hodně ničit. 


Jako druhý způsob jsem vyzkoušela fotku rozdělit řezačkou na dvě stejné (alespoň trošku :-)) části a proděrovat obě. Bylo to lepší než přehýbat fotku, ale úplně ok se mi to nezdálo.





Nakonec se mi jako nejlepší varianta zdá rozdělení fotky na dvě stejné části a ty nalepit na přehnutou čtvrtku. Pak jsem proděravěla buď rovnou fotografii a nebo kus čtvrtky, který na jedné straně přesahoval. Fotka se neničí, obě části jsou skoro úplně u sebe a stránka se krásně ohýbá.



V albu z dovolené 2019 jsem využila tvrdou folii, na kterou se děti učí psát a tužka se z ní pak vygumuje. Použila jsem jí tenkrát na nakreslení (resp.obkreslení) obrázku vlka ve velikosti 6x8. Tentokrát jsem ji použila trošku jinak, ale opět se osvědčila. Chtěla jsem do alba vložit leták z prázdninové hry ČT Déčka Zachraňte trosečníky a nechtěla jsem děrovačkou proděravět text na jedné straně letáku. Uřízla jsem pruh z této tvrdé folie, udělala jsem do něj kleštěmi díry a aplikátorem oboustranné lepenky E-Z runner jsme tento pruh nalepila na letáček. Pak už jsem jen vložila do alba. 
Stejný pruh folie jsem využila o pár fotek výše u panoramatické fotografie Lipna.



Do jedné z kapes jsem kromě kartičky nebo fotky použila průhledný nápis, který je také z Travel kitu 2019. Kdybych album tvořila doma, použila bych nejspíše Fuse tool a po vložení nápisu bych kapsičku nahoře zatavila. Fuse jsem sebou ale neměla a tak jsem na malém kousku nápisu aplikovala EZ-runnerem oboustrannou lepenku a nápis jsem dovnitř kapsy připevnila. Nakonec jsem zjistila, že se mi to líbí více než kdyby se v kapse pohyboval :-). 
Enamelky jsem nalepila stejně z jedné i druhé strany kapsy. U nápisu mi nevadí, že je z jedné strany čitelný a z druhé ne, ale nelíbilo se mi, že enamelky jsou z jedné strany a z druhé je vidět jejich lepivá část.



U této série fotek jsem si trošku pohrála se zdobením a dokreslila jsem "něco jako" filmový pás.



Poslední co bych Vám dnes ráda ukázala je použití velké fotky a na ní pár malých fotek. Možná se tento efekt dá udělat i v editoru fotek, ale já to neumím, tak jsem na velkou fotografii nalepila dvě malé, podlepené bílou čtvrtkou, aby ve velké fotce nezanikaly. Zároveň to dělá lehce vystouplý efekt.

To je pár mých vychytávek a nápadů v cestovním albu, pokud Vás inspirovaly, budu ráda a třeba se můžete i pochlubit v komentáři :-)

Hezký den a brzy "napočtenou"
Kája



2 komentáře:

  1. Kaji, díky zase za další super alba a typy. Tentokrát si s dovolením půjčím ten s tím pruhem proděravěné folie a následné nalepení letáku. A filmový pás je tedy taky úžasný. 👍😘

    OdpovědětVymazat
  2. Lotko díky, ta fólie je fakt dobra, je hodně pevna, takže se dírky netrvají ani když se album hodně prohlíží....

    OdpovědětVymazat