středa 5. srpna 2020

Minialbum na dovolenou pro syna

Je před námi ještě polovina prázdnin, proto doufám, že vás ještě čeká nějaká dovolená a třeba využijete něco z mého dnešního článku.














 Ač minialbum není nic světoborného a žádné velké vychytávky jsem nepřidala přeci jen se mi několik věcí povedlo. Tou největší je přichycení acetátové folie k deskám pomocí průchodek. Folie, která chrání album se díky tomu ani nehne a bílý papír odolá dětským prstíkům.


Na desky jsem použila tvrdý papír z nové kolekce od Teresy Collins. Ty jsem pokryla vodovkovým papírem z kolekce Bloom Street. Papíry z této kolekce jsem použila v celém albu a doplnila je jen o bilý papír (a modrý pastelový ze zásob). Samotné desky jsou větší než je rozměr vnitřních stránek, které jsou 4x6.

Na pravé straně je stránka pro příjezd. Na levou přidám informace o místě pobytu.

Album je zatím spíše polotovarem. Nemá ani název (co kdyby se něco změnilo) a nejsou v něm ani označené dny. Chci to potom naplánovat právě se synem a dát mu možnost volby. Přeci jen je to jeho album. I příjezdová a odjezdová kartička mají svou kapsičku. V plánu mám použít visačky na popsání dnů. Zároveň je chci nechat přesahovat přes jednotlivé stránky a díky tomu by se i lépe otáčely.


A jak vypadají jednotlivé kartičky pro dny? Z velké bílé čtvrtky 12x12 jsem si nařezala pruhy 6x12. Ty jsem potom narýhovala na třetiny. Poslední třetinu jsem ještě ořízla, aby se lépe skládala a nezasahovala do kroužků.


Každý den má tři kapsičky. Dvě jsou jen přímo nalepené, ale hlavní velká má ještě ohlé hrany, aby bylo místo na vkládání více visaček, fotek či jiných drobností. Zatím jsem mu do každé kapsy připravila hlavní visačku, kterou jsem pomalovala vodovkami a obtáhla. V plánu je, že na konci každého dne mi nadiktuje, co jsme dělali a co se mu líbilo. Popřípadě přidám ještě jeho hlášky a dceřiny blbinky.


Úvodní stránka každého dne je ozdobena papírem z kolekce Bloom Street. Přiznám se, že papíry od Paige jsou jiné než ty, na které jsem zvyklá - výrazné/bláznivé?. Kleštěmi jsem si proděravěla vždy několik složených papírů.


Zde je to asi nejlépe vidět - jak je karta dne složené a proděravěná. Plus z kapsičky vykukuje složený list z notýsku od Ali Edwards, který je součástí WITL 2019. Ano, bude chudák zaznamenávat i jídlo (s mou pomocí). Nevím jak vaše děti, ale to naše se o jídlo opravdu zajímá. Taky jsem mu do hlavních kapsiček připravidla návrh papírové ozdoby Bloom Street, která by se hodila k danému papíru.


A stránka po rozložení. V levé části je místo na hlavní fotku/y dne.


 Já si papíry nejprve nadirkovala, potom lepila hlavní papír a kapsy lepila až jako poslední. Sice jsem zde udělala chybu, ale vše se dá využít. Prostě v polovině týdne bude kartička trochu jinak rozvržená.


Kapsičky na sebe zde nenavazují, ale jsou rozděleny fotkou (budoucí).


Papíry této kolekce se opravdu hodí na dětská alba. Nevím, jak bych tento papír použila v normálním lepení, ale zde se mi opravdu líbí. Na zadní stranu si bude moct malovat, lepit nebo přidat cokoliv ho napadne.


Bude tedy plnit průzkumnické body a na závěr výletu získá odměnu.


Myslím, že ho to bude bavit. Bude mít úkoly a zlepší si i vyprávění (on je už teď hodně upovídaný). Kdo by nechtěl mít své vlastní album pro rodinné dobrodružství, moct rozhodovat o jeho podobě (a moct plenit mamčiny zásoby)? A já krom radosti z jeho radosti budu mít i poznámky k tvorbě našeho hlavního alba z dovolené, ke kterému se dostanu asi za deset let ;).


A aby toho neměl málo, tak díky razítkům Honey & Spice od Heidi Swapp budeme zaznamenávat i počasí. Vyčlenila jsem mu krabičku od We R, kam jsem mu přidala další visačky, papírové ozdoby z kolekce Bloom Street, které by se mohly hodit a visačky (i samostatná políčka) s počasím. Raději jsem přidala i pár jídelních lístků, co kdybych nějaký zkazila.


Doufám, že ho to bude bavit a vám to přineslo aspoň trochu inspirace. Pokud jsem něco špatně vysvětlila (což je zaručené), tak se klidně ptejte. Tvoření s těmito papíry jsem si opravdu užila, i když to není můj obvyklý styl.

Pište si poznámky, nechte děti více se zapojit a užívejtě si své výlety a společný čas.

Přeji krásné tvoření.

Ajka



4 komentáře: