středa 3. března 2021

Project life album - 5/2021

 Dneska stále budu pokračovat na vlně scrapbookových stránek (asi nějaké období, kdoví). Kupodivu jsem měla představu co bych chtěla vytvořit a použít, jenže člověk míní a lepení mění, jako skoro vždy...


 

 

 

Začnu velkou stránkou, kterou jsem nalepila jako první. Opravdu jsem se na její tvoření těšila a po dlouhé době jsem se chtěla i kreativně vyřádit (Barča by řekla prostě patlat matlat). Bohužel to takové patlání matlání bylo, ale dopadlo to celkem ještě dobře.

Nejedná se o nic nového, použít abecedu jako pozadí a přebarvit ji jsem viděla už před lety a objevuje se sem tam stále. (Proto nebudu odkazovat, byl by to hodně dlouhý seznam). Proto jsem zahrabala až na dno svých pokladů a vybrala si abecedu Serendipity. Líbil se mi font a nějak jsem si myslela, že není až tak barevná. Při přemalovávání bílou akrylovou barvou jsem zjistila, že je hodně barevná. Použila jsem tedy i bílé gesso (což by bylo nejlepší použít hned na začátku). Díky tomu všemu jsou písmenka taková šlehačková (prostě nános barvy se někde musí projevit). Do náhodného sledu písmenek jsem zakomponovala i něco jako nápis, který jsem si obarvila miniArchival inkousty. Krásně se odstínovaly použitím mokrého tenkého štětečku.


A jaké jsem použila papíry? Základní bílou čtvrtku a potom jemný modrý papír z kolekce  Around the Table a modrý s náznakem malby z kolekce Art Walk. Papíry se nepřekrývají přesně, ponechala jsem dolní okraj a z horního papíru jsem odtrhla dva rohy. Papíry pod fotkami jsem se snažila zvolit dle hlavní barvy na fotkách a k tomu mi krásně posloužily sady papírů z kolecí Storyline. Z těchto sad jsem použila i samolepky, které jsem si opět vybírala podle barev a doplnila je enamelkami a roztomilými srdíčky.


Vytvořit druhou stránku byl doslova porod. Nejprve jsem měla nápad, kdy jsem chtěla použít papír s hesly ze sady Art Walk. Takže to bylo ono těšení. Potom jsem ale zjistila, že nápad je vhodnější na velkou stránku a ne na rozměr 8,5x11 (víme v jaké jsme fázi, že ;)). Potom bylo vše špatně. Moc hesel, moc černé a nic nešlo k sobě a už mi docházely síly. Dokonce jsem si myslela, že už to nedám. A potom to přišlo - nápad! Použít zbytky z tvoření posledních stránek a dát tam více barev a zvýraznit tak jeden nápis a fotku. A najednou to bylo tady. Ta nová energie a radost z toho, jak vše dopadlo... (Omlouvám se za přirovnání k porodu a za dlouhý příběh, asi jsem stále ovlivněna Alinou a jejím vyprávěním příběhů).

Rámeček jsem si udělala z černého papíru z kolekce Bold Life (na co jiného ho použít?). Jak už jsem psala výše, podlepovala jsem zbytky z papírů Art Walk a Around the Table. A opět jsem si zatraha. Použít pár výrazných barev v malém množství byl ten nejlepší, který mě napadl. Od té doby mi vše začalo vycházet. Třeba použití ČB srdíček u V  v ČB nápisu a u fotky.


Líbí se mi, jak nápis zasahuje na fotku, trochu tak naruší ostré ohraničení jednotlivých hesel. Jedno heslo jsem nalepila i přímo na fotku, protože proč jich tam nemít víc než dost? A dalším skvělým momentem tvoření bylo použití transparentních samolepek Shine On do prázdných míst, které jsem doplnila o enamelky. Růžová je použitá úmyslně, protože jde o stránku o dcerce a lehce modrá představuje jejího brášku (jejda, už bych měla přestat, protože to sem přeci nepatří, uff).

 

Závěrem bych ráda napsala, že ač nejsem moc spokojená s kvalitou samotné sourozenecké fotky, tak jsem moc ráda, že ji mám. Ono jde totiž hlavně o ten příběh, který se ukrývá za ní. Občas se mi totiž podaří mít krásnou fotku, ale častěji mám obyčejnou nebo dokonce ve špatné kvalitě, ale s dokonalým příběhem. Jen se musí napsat a hraní s krásnými papíry je jen bonus (a velká radost, já se totiž kochám i prohlížením papírů).


Přeji krásné tvoření.

Ajka



1 komentář: