středa 24. března 2021

Hody, hody, doprovody – Velikonoční přání II.

 

Hezké ráno všem! Astronomické jaro je tady, i když za okny nám poletují vločky sněhu. A s jarem vždy přichází pohyblivý svátek Velikonoce, tentokrát vycházející na začátek dubna. Poněvadž na žádné velké cestování a navštěvování rodin to letos nevypadá, jistí to velikonoční přání. První várku jsme mohli vidět u Káji v jejím článku. Dnes přicházím se svou inspirací já. 



Vždy když tvořím přání, v prvé řadě přemýšlím pro koho bude a podle toho celé přání ladím. Tentokrát vám ukážu pět kousků přání, kdy tři jsou určené pro rodiny s malými dětmi a dvě přijdou mým přítelkyním, které už mají děti odrostlé. Začnu těmi "serióznějšími", určenými mým starším přítelkyním. Na jejich výrobu jsem využila papíry a samolepky z krásné sady O Happy Day Spring od značky Carta Bella. Bohužel Lotka už má skladem pouze samolepky, papíry jsou vyprodané. Nicméně použít můžete jakékoliv jiné papíry s jarními motivy. Na přání jsem použila speciální korpusy, ale přání požadované velikosti si můžete vytvořit sami z vhodného papíru s vyšší gramáží. 


Zdobila jsem střídmě, jak bývá mým zvykem. Základ přání tvoří dva papíry s různým dekorem ze zmiňované sady. Horní jsem ozdobila papírovou krajskou, kterou jsem si vytvořila pomocí výsekové raznice. Protože mám na přáních ráda plastické prvky, aby nepůsobilo tak ploše, obmotala jsem okolo horního papíru ozdobný provázek a navrch přilepila pomocí 3D samolepící pásky  dřevěný knoflík ve tvaru ptáčka. Dřevěný knoflík je relikt z dob dřevního scrapbookingu v ČR, kdy na českém trhu ještě neexistovalo tolik speciálizovaných scrapbookových obchodů a české scrapařky si musely materiál nacházet často v galantériích a švadlenkách. 
Další přání jsem vytvářela pro rodiny s malými dětmi a mají tak naivnější dekor, který mám sama ráda. 


Na přání jsem použila speciální velikonoční sadu staršího data, která už dnes není k sehnání. Opět jsem navrstvila na sebe více papírů, aby nebylo přání tak ploché. Spodní papír má hrany "poničené" nůžkami, tento efekt mám ráda a často jej na přáních používám. Pomocí výsekové raznice jsem si vysekla rozetku, na kterou jsem nalepila výsek velikonočního zvířátka. Pro větší plastičnost jsem výsek podlepila 3D samolepící páskou. Přání jsem dozdobila samolepící látkovou stuhou, koupenou opět v galanterii a výsekem kytky, jejíž střed jsem zvýraznila nalepením enamelky. 


Jak vidíte oba dva typy přání jsem vždy udělala párově, za použití stejné techniky, pouze prohozením barevnosti papírů. Poslední přání je je jiné a protože přijde do rodiny s pěti malými dětmi, kde je převaha chlapců, vybrala jsem si motiv velikonočního vláčku. Protože by se mi vláčel nevlezl celý na přední stranu přání, zdobila jsem i poslední stranu přání, abych vytvořila co nejdelší vlak. Jak můžete vidět, v dolní části papíru jsem nechala i pruh s názvem kolekce papíru, který je sám o sobě zdobný. 


Přeji Vám hezké a klidné Velikonoce a pevně věřím, že v dubnu už bude lépe! 
Miša R. 



2 komentáře: