pátek 18. května 2018

Project Life Week 19/2018

Tento týden nevím kde začít! Je toho tolik co bych chtěla o tomto týdnu, respektive o jeho zpracování říct/napsat. Asi začnu tím, že jsem v tomto týdnu dělala WITL (Week In The Life). Někteří z vás vědí, někteří ne. Tak co to tedy je? 

WITL vymyslela Ali Edwards, americká scrap a PL umělkyně (tedy alespoň pro mě). Ali jednou za rok zachytí svůj týden do samostatného alba, většinou o velikosti 6x8 inch. Zkusila jsem si to již minulý rok. Ve variantě samostatného alba, ale i do mého PL alba 2017




WITL 2017 - mé samostatné 6x8 inch album

WITL 2018 - mé PL album

Tak jak jsem tento rok aktivně připravovala text během daného týdne, stejně tak jsem zpracovávala vše do alba týden následující. Lhala bych, kdybych tvrdila, že je to hotové "levou zadní". NENÍ. Tedy alespoň s tím co jsem si na sebe vymyslela. :-) Co ale JE - je to zábava a je skvělé mít jeden týden v roce podrobně zpracovaný. Už se těším až si za několik let připomenu jak to u nás téééhdy bylo. 

Můj postup:
  • Zaznamenávaný týden

- psaní textů každý den: když byl čas, zaznamenávala jsem si jednotlivé události během dne. Nejčastěji mám u sebe mobil a tak jsem se rozhodla, že text si budu diktovat a následně opravovat přímo v něm.

- fotografie: mohlo by se zdát, že musí člověk fotit víc než obvykle. Tedy alespoň u mě to tak není. Fotím asi hodně pořád :-) Ne, denně mám tak max. 15 fotek včetně těch na kterých je jídlo. Jídlo si od ledna letošního roku fotím každý den, protože jsem se vrhla na zdravé stravování a pak si to dávám na můj osobní Instagram, abych měla motivaci. Takže jsem "zabila dvě mouchy jednou ranou".

- promýšlení zpracování: tento rok jsem si dala jasný mantinel,  začlenit WITL do klasického PL alba 12x12 inch, abych neměla ve skříni další samostatné album. Jak jsem již psala, vymyslela jsem si na sebe bič. Ale abych se vešla, muselo to být. O čem píšu? Podívejte se, nákres asi bude výmluvnější. 

Hned od počátku jsem věděla, že použiju jeden z typů kapes Landscape Photo Pocket od Becky Higgins. Jak můžete na horním obrázku vidět, klasická kapsa A je rozšířená o kapsu H



Protože mi to ale nestačilo, rozstříhala jsem další kapsy H a natavila je pomocí Fuse Tool (tavičky) k  Landscape Photo Pocket. Aby to bylo jednodušší, všechny kapsy jsou o velikosti 3x4 inch a 6x4 inch.
  • Týden, kdy jsem vše zpracovávala
- kartičky a doplňky: ze svých zásob jsem si předběžně vybrala hlavní kartičky. Jejich barevnost mi udala další směr. Doplňky daných dnů se odvíjí od barevnosti hlavní kartičky s datem.  

Použila jsem gumové ozdoby, wood veneer (dřevěné) ozdoby, plastová srdíčka, chipboardové ozdoby (kartonové) a Word Phrase (slova) samolepky. 

Co jsem doposud nepoužila jsou elektronicky vložené elementy na počítači, myslím, že se jim říká digital elemets. Jsou to ty, které můžete vidět na titulní kartičce a na všech spodních fotografiích. 

Opakování a opět to moje opakování. Každý den je zdoben stejně a to hlavně z časových, ale i designových důvodů.


- texty: z mobilu jsem si přenesla texty do počítače a vytiskla je na jednotlivé kartičky (nejdřív jsem udělala tisk na klasický A4 papír na který jsem potom pomocí washi pásky nalepila kartičku a znovu projela tiskárnou). 


- foto a kartičky s jídlem: další co jsem věděla a bylo jasně dané, jsou jídla. Vyčlenila jsem jim dvě kapsy o velikosti 3x4 inch a tak jsem si v Picmonkey editoru (online editor) připravila sedm stejných fotografií z koláží. Vytiskla je, doplnila je o wood veneer (dřevěná) čísla,  Word Phrase (slova) samolepky a razítka. Protože jsem tiskla na foto papír, použila jsem razítkovací barvu Staz-On

Pak jsem ručně dopsala předem natištěné kartičky s názvy jídel. 

Tím jak jsou všechny fotky a kartičky vedle sebe působí  takové množství kompaktně a přehledně. 

foto 4x6 inch: následovaly fotografie o velikosti 4x6 inch. Vybrala jsem vždy tu, která se mi v daný den líbila nejvíc. Pak jsem v online editoru vložila digital element a fotku vytiskla. 

Necelé dva měsíce mám doma novou tiskárnu Epson L850 a jsem z ní naprosto unešená. Tiskárna má tekuté cartridge, které skoro vůbec nemizí.  

- další foto: následovaly další fotografie o velikosti 3x4 inch. Na každý den jsem vytvořila dvě koláže a jednu samostatnou fotografii. K samostatné fotografii jsem vybrala barevně vhodnou kartičku ze starých zásob, nalepila plastová srdíčka a Word Phrase (slova) samolepky. Abych přidala ještě další stejný element, napsala jsem na každou kartičku text, který začíná "POKAŽDÉ":.....



- razítkování: u kartiček s textem se mi zdálo, že jsou takové neúplné a tak jsem si našla razítko počasí. Na internetu jsem si zpětně našla jak bylo a začala razítkovat. 





- titulka: úplně nakonec jsem zpracovala titulní část celého týdne. Hlavní kartičku o velikosti 4x6 inch jsem opět vytvořila ve foto editoru a vytiskla na foto papír. Ze starého sáčku od doplňků Ali Edwards jsem vystřihla kulatý nápis WEEK IN THE LIFE a nalepila ho doprostřed.

Na kartičku pod titulku jsem natiskla text co, kdo, jak, proč tento projekt atd. Abych černý text trochu oživila, nalepila jsem puffy samolepku srdíčka. 

Do spodní kapsy jsem vytiskla fotku mé mini rodinky. Ikdyž je měsíc stará, nevadí mi to, prostě jsem ji tam chtěla mít :-)







- záložky (Tab): protože kapsy splývají a je jich v tomto týdnu opravdu hodně, které se dají odklápět, pořídila jsem si super věcičku. Je to vysekávačka etiket TAB PUNCH od WeR. Barevně se mi tam nejvíc hodila bílá barva, takže jsem z bílé čtvrtky vysekla 7 kusů etiket a narazítkovala je textem a z druhé strany piktogramy, které jsou součástí diářových razítek od Kelly Purkey


               

Slova i piktogramy mají svůj účel a význam. Slova dávají dohromady větu "TODAY WAS AWESOME WITH YOU AND ME" a piktogramy jsou spjaté s fotkama, které v dané kapse jsou.  Např.: u piktogramu tužky je foto počítače; u piktogramu auta je logicky foto spojené s autem; u piktogramu s domkem foto cesty do školy; atd.
Nebyl to vůbec můj standardní postup zpracování mého PL alba, ale tyto kroky mi to poměrně zjednodušily. 

V úvodu jsem zmiňovala loňské samostatné WITL album o velikosti 6x8 inch. Protože jsem ho nikde nikdy nepublikovala, vyfotila jsem pár fotek pro ilustraci. 







Děkuji všem co došli až do tohoto bodu. Dnes to bylo dlouhé, ale snad ne nudné. Že by třeba trochu inspirativní?!? :-D

Krásný víkend, 

Charlotta




9 komentářů:

  1. Já prostě zírám!!!!! Tohle potřebuju vidět na živo!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je trosku pekelny ne? To jsem zvedava az to uvidim na zivo! Pecka!

    OdpovědětVymazat
  3. :-D holkyyy, děkuji moc! Dalo mi to co proto, ale jsem šťastná, že to mám

    OdpovědětVymazat
  4. Super, máš to krásně zpracované a těch kapes 😊. Ali to má promyšlené, těch doplňků...

    OdpovědětVymazat
  5. Hustýý! Paráda, KRÁSA, NÁDHERNÝ! Nemám slov! Jako v první řadě kloubouk dolů za ..., no vlastně asi za všechno, sedím tu s otevřenou pusou a ... A chci taky WITL! Super inspirace a hodně čtení, to mám ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, děkuju :-) Já jsem v posledních letech začala psát těch textů daleko víc a jse za to moc ráda

      Vymazat
  6. Teda, ty kapsy, to je mega neco, jsi dobra, jak jsi to vymyslela!! O Witl jsem taky premyslela, ale pak jsem si rekla, ze to prece delam v zrcite mire kazdy tyden :), pockam si na Ditl :)mas to bozi a mas muj obdiv!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, zdálo se mi o tom, to je na hlavu, co?!? :-D Děkuji moc

      Vymazat