středa 28. dubna 2021

Strašidelné album

 

Hezký den všem, zdravím vás opět po měsíční odmlce. I když se to nezdá, do prázdnin nám zbývají poslední dva měsíce, což je opravdu cobydup. Trochu jsem si sáhla do svědomí a řekla si, že bych do léta mohla vytvořit alespoň jedno minialbum z loňských prázdnin. Poněvadž jak všichni dobře víme, letní měsíce jsou tak trochu brzda pro náš koníček. Dovolená, nejrůznější výlety, grilovačky, koupačky, to vše sebou přináší více fotografií a zákonitě i méně času na jejich scrapování. Ale asi to tak má být, přes léto sbírat zážitky a v sychravém podzimu a zimě je zpracovávat. 




Tentokrát jsem se rozhodla vyzkoušet si nový druh alba od značky Simple Stories, který se v poslední době objevil na českém trhu. Jedná se o tzv. Flipbook album, založené na stejném principu jako jsou naše staré dobré rychlovazače. Vybrat si můžete ze dvou velikostí 6´x 8´ nebo 4´x 6´. Základ alba tvoří 10 plastových kapes různého designu, které jsou vevázané do platových desek díky kovové sponce na konci alba. Album si můžete rozšířit o další kapsy případně papírové stránky, jeho šířka je limitovaná možnostmi kovového zapínání. Pozor, i když má album obvyklé rozměry, nejdou do něj vkládat plastové kapsy jiných značek. Kapsy patřící do tohoto alba jsou totiž rozšířené o půl palce dlouhý proděravělý pruh, aby se daly stránky alba díky jeho mechanismu dobře otvírat. Já jsem si vybrala bleděmodré 6´x 8´ velké album, jehož vrchní desky plánuji na závěr také ozdobit. 


Zde je pak na ukázku kovová spona jako hlavní mechanismus, díky němuž album drží pohromadě. 


Rozhodla jsem se, že do alba zpracuji fotografie z rodinného táboru, jehož jsme se zúčastnili na konci loňského srpna v krásném prostředí Jeseníků s partou bezva lidí a šikovných organizátorek. Celotáborová hra se věnovala hledání strašidel, proto jsem si vybrala super strašidelné papíry a další doplňky z kolekce Adventure Awaits. Album je zatím v tvořivém procesu, proto vám ukáži pár stránek a mých tipů k nim. Obecně ráda pracuji s celou sadou, protože ta je vždy vymyšlená tak, aby se papíry a ozdoby navzájem doplňovaly, ladily spolu, takže s nimi nikdy nemůžete šlápnout vedle. Do plastových kapes jsem si nařezala 4´´x 6´´ a 3´´x 4´´ kartičky ze sady papírů 12´´x 12´´, které jsou tak výrazné, že je není potřeba nijak dál zdobit. Na místo té lístečkové kartičky přijde vyvolaná fotografie příslušné velikosti. 



Kde jsem si naopak mohla vyhrát se zdobením, byly jednotlivé papíry ze sady 12´´ x 12´´, které jsem zdobila samolepkamivýseky, chipboardy a enamelkami stejné značky.  Na vytvoření bočního pruhu jsem použila rýhovačku a proděravěla je kleštěmi Crop-A-Dile, na které nedám dopustit. 








Jak vidíte, ještě mne na albu čeká hromada práce, ale pevně věřím, že do prázdnin je stihnu dodělat, abych mohla v létě sbírat a fotit nové zážitky. I vám přeji spoustu hezkých zážitků v krásné jarní přírodě!

Miša R. 



3 komentáře:

  1. Miso moc pěkné, tuhle kolekci jsem už také párkrát použila. Ale tenhle druh alba mi nějak unikl, taky budu muset někdy vyzkoušet.... a s tím albem....taky bych potřebovala dodělat ještě dovolenou z loňska :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji holky❤️. Jedinou výhodu v opožděném scrapování vidím v tom, že si díky fotkám a zápiskům dovolenou znovu dokonale připomenete.

    OdpovědětVymazat