pátek 27. listopadu 2015

December Daily® po našem ...

Neodolala jsem. Prostě jsem musela. Musela jsem si vytvořit naše malé album dokumentující adventní čas příprav a těšení na způsob December Daily® (více najdete na stránkách Ali Edwards, autorky tohoto předvánočního tvoření). Loni jsem něco podobného dělala v rámci PL alba a přišlo mi zbytečné vytvářet ještě nějaké další album navíc, ale letos mě prostě baví vybočit z velkého formátu a vytvořit něco malého roztomilého. Navíc po dvou letech zase máme pravé české Vánoce a já cítím, že si to prostě musím pořádně užít. Se vším všudy.



Nechtěla jsem ale do minialba příliš investovat (haha), takže jsem zvolila variantu samovýroby. Našla jsem kartonové desky a dva knihařské kroužky. Desky jsou velikosti 6x5. Původně jsem je chtěla seříznout na velikost menší, tedy 4x6, ale pak jsem si řekla, že i po nalepení klasické fotky mi takto zbude nějaké místo na popisek či zdobení. Co se základu týče, měla jsem již ve Scrapylife nákupním košíku jednu parádní Value kit sadu od Heidi Swapp v netradičních barvách, modré a růžové, po které se jen zaprášilo. Ta měla tvořit to pověstné gró celého alba. Ale po zralé úvaze a přesvědčení, že to přeci jen nejsou moje barvy a že by se mi k nim těžko ladily fotky a jiné materiály, jsem sadu z košíku vyloučila a z obchodu natahala všechny možné vánoční věci. Došlo i na loňské kolekce; taková Candy Lane je zcela nadčasová a visačky od Teresy Collins Tinsel and Company jsou ve skutečnosti ještě krásnější.
 
Celé album je tedy poskládané z bílých papírů, některé jsou se zlatými akcenty, dále jsem použila craft čtvrtku, vellum a průhlednou fólii. Kartony, které tvoří jakési desky alba, jsem z obou stran polepila bílým papírem a jako ochranu použila průhlednou fólii. Tu jsem vepředu ozdobila zlatým jelínkem z chipboardové sady Open book od Maggie Holmes. Bílá vločka je krásně lesklá a je z kolekce Oh What Fun od Heidi Swapp.


Advent letos začíná opět v listopadu a pro mě je stěžejní právě období adventu. Takže naše album začnu plnit už tuto neděli zapálením první svíčky na adventním věnci, který je momentálně ještě na jedli u rodičů v Krkonoších. 


Moje záliba ve vellum nadále trvá a pro takovéto minialbum je přímo ideální. Je něžné, takové tajuplné, prostě tak moc vánoční. Baví mě na vellum psát velké nadpisy, ...




... dobře si také rozumí s dřevěnými výseky (tyto nádherné dřevěné vločky jsou opět z loňské kolekce od Lawn Fawn) ...




... a kouzelně na něm vypadá cokoliv embosovaného.




Z vellum jsem vytvořila i kapsu, kam schováme dopisy Ježíškovi a Father Christmas.




Když už jsem propadla vellum, nemohla jsem samozřejmě vynechat ani to s krásnými zlatými puntíky z kolekce Amelia.




Díky kroužkům mohu do alba kdykoliv cokoliv přidat (nebo odebrat), takže se s množstvím stránek zatím netrápím. Vyčlenila jsem si stranou také pár PL kartiček z kolekcí Studio Gold a bílozlaté z Value kitu Gold Foil od Heidi Swapp.




A zde již avizované vánoční visačky. Vyhovuje mi, že jsou jednostranné - mám díky tomu zajímavé místo pro journaling.


S číslováním a předpřipravováním jednotlivých dnů jsem si hlavu nelámala. Vůbec totiž nevím, jestli mi bude na jeden den stačit jedna stránka, nebo jich zaplním víc. Takže 24 je jediné číslo, které jsem si dopředu nalepila (zlaté číslice opět ze sady Oh What Fun od Heidi Swapp)


V albu mám několik stránek nařezaných z průhledné fólie. Mají lehce zpěvňující funkci a líbí se mi na nich různé nápisy, které pak nemusím lepit na fotku. 


A toutou stránkou minialbum končí. 


Třeba si teď říkáte, co do alba budu každý den lepit a proč vůbec dělat další album, když jeden dělá i Project Life. Já si to loni říkala taky! A nevěřícně jsem sledovala, jak Američanky horem dolem plní velká 6x8 alba "jenom" prosincovými dny! Hle, rok se přehoupnul a já zatoužila zkusit něco nového. Chci si odpočinout od velkého formátu a vymazlit si jedno krásné adventní těšení. Sama upřímně přiznávám, že nevím, jak se mi to podaří stihnout, ale mám chuť se vyzvat .. pojďte se vyzvat se mnou a zaznamenat si ty krásné dny vánočních příprav. A je úplně jedno, jestli je budete zpracovávat do speciálního alba nebo vašeho klasického PL. Nejdůležitější je, že nás to baví a že naším tvořením uchováváme vzpomínky. 

Na závěr několik postřehů a nápadů, co všechno vlastně můžeme o adventu fotit a zdokumentovat.


Přeji vám krásnou první adventní neděli a ať vám to těšení hezky začne!
Jana



21 komentářů:

  1. Jani krásný-ten tvůj seznam je sakra-dlouhý .-DDD Máš co dělat .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mám :)) ale jde spíš o inspiraci, ty jo, všechno to zdokumentovat, tak to bude na dvě alba :))

      Vymazat
  2. Krásné Jani. Já mám na DD vyčleněné 6x8 a věřím, že ho zaplním, protože už ten připravený polotovar vypadá, že by vystačil :-) a letos jsem zaplnila 3 6x8 krásně. Musím poznamenat, že jelínek je i na mých deskách, hned jak jsem tu sadu viděla v obchodě, šla do košíku s tím, že bude tvořit můj podnět pro tvorbu DD. Vánoce jsem dlouhou dobu moc neřešila, co jsem odrostla, děti nemáme a tak si od toho slibuju, že budu "nucena" více nasávat a tvořit atmosféru, moc se na to těším. Začít už v neděli je nápad!, já plánuju jet 1.12.-1.1., nejvíce se toho u nás děje právě mezi svátky, ale možná tam fotku věnce z neděle taky dodám.

    Žanet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. album 6x8 je krásná DD klasika, viď ... určitě se bude plnit krásně, mám pocit, že tady na těch vánočních věcech se to scrapově nejlíp řádí :)) a taky kdy jindy, že :) a moc se mi líbí tvůj záměr pokračovat i přes Vánoce, já to hodlám o Štědrém dni zabalit, ale třeba, když zbude místo, ještě něco i přidám :))) děkuji!

      Vymazat
  3. Skoda ze nejsem tak sikovna a nemam tolik materialu jako ty,protoze tohle je bozi!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji moc! určitě se dá udělat ještě skromněji, bílý papír a semtam ozdoba a dle mého to nadělá také spoustu parády, protože nejdůležitější jsou přeci jen ty fotky :)

      Vymazat
  4. Jani, to je tak krásné a bude ještě krásnější...
    Já s DD také koketuji, ALE. To pak do klasického PL nebudeš vůbec dávat prosinec po týdnech? Navíc tedy řeším další věc. Samozřejmě, že děti Ježíškovi také píší, ale jejich dopisy nemohu do PL vůbec zakládat a to z jednoho důvodu - rádi si ho prohlíží a kdyby tam našly ten dopis, tak je po věření :-( Jinak seznámek je také super inspirační, kromě někteých bodů, které "prozrazují" toho Ježíška... Na druhou stranu, vyfocený papír, balení dárků, nákupy, by bylo tak super zaznamenat, ale nejde to :-( Jsou to dilema, teda :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, naprostou chápu! já tak trochu plánuji, že dopis sice půjde do kapsy, ale kapsa z alba ven ... a možná tohle album úplně tak nějak vyklidím z dosahu ... a bude až pro "nevěřící" :)) naše děti zatím nečtou, takže v tomto jsem trochu ve výhodě, ale taky jsem si říkala, že budu muset jednou spoustu věcí obcházet a prostě vynechat ... nebo ulít stranou do malého alba :)))

      Vymazat
  5. Ááá, to je krásný! Samý věci, co se mi líbí; bílá, zlatá, kraft, vellum, embosování...no pohádka! Jak budou někdy děti, tak do toho jdu určitě! Moc se těším na hotové stránky. Seznam každopádně ukládám, parádní shrnutí. A jdu se zásobit něčím zlatým a sehnat silnější vellum (mám jen poměrně tenké, stránky by z něj nebyla) - to potřebuju:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, Jani a přeji krásné rozšiřování zásob :))) na hotové stránky se těším taky, jednou .. snad :)

      Vymazat
  6. Úžasné, Jani!! Přemýšlela jsem, že DD začlením do diáře, ale tahle malinká varianta je prostě k sežrání ... tak to asi ještě přehodnotím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím, že je načase to přehodnotit :) děkuji!

      Vymazat
  7. Překrásné Jani .... bílozlatá kombinace je opravdu nádherná ....a v prosinci je toho tooolik, že si udělám také jedno menší ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děvčata, to mám radost, že mě v tom nenecháte! děkuji, Jaruško!

      Vymazat
  8. Jani, nadhera. Asi budu muset vytahnou vellum ze skrine a konecne do nej strihnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty jsi ještě nestřihla do vellum? uaaa, tak šup šup,ať tě nový rok nezaskočí nepřipravenou :) děkuji!

      Vymazat
  9. Mým jediným a neustálým cílem je dohnat skluz v PL. To jsem ale neměla sedět vedle Janičky na posledním PL dýchánku u Charlotty :-) Viděla jsem jí pod ruce, když tuhle nádheru tvořila. Celou dobu jsem odolávala, odolávala a nakonec jsem 10 minut před odchodem skoupila zbylé vánoční dekorace a prostě musím DD vytvořit :-) Jsem lapena :-) Jani, nádhera, jdu do toho ;-) P.S.: Nemá být, Jani, na stránce se zlatým nápisem Advent měsíc NOV? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soničko :)))) tak to jsem vskutku ráda, že jsi se chytla, určitě pak jednou nebudeme litovat a budeme tak moc rády, že máme krásné vzpomínky :)) jojo, má, má, musím to předělat, práce kvapná ... že :)) děkuji!

      Vymazat
  10. Jani tomuto sa nedá odolať - asi sa nechám aj ja inšpirovať a niečo si vytvorím. Nejaký vianočný materiál mám nazbieraný ;) tak sa už len do toho pustiť. Uvidíme čo z toho vznikne :) :)

    OdpovědětVymazat