pátek 15. května 2015

Memory Planner a jeho proměny pokračují ....

... ano, mé zalíbení v diáři Hello Beautiful od Heidi Swapp stále trvá. A myslím, že jen tak mě to bavit nepřestane. Nikdy bych neřekla, že takováto forma deníku mi bude blízká a že se budu každý večer těšit, až si opět otevřu ty krásné pruhované desky, nalistuji stránku s krásným designem a přidám pár vět z našeho života ... Některé z vás jsem ve svém minulém příspěvku třeba navnadila, některé možná "nahlodám" dneska. Ale i ty z vás, které o diáři či podobném vůbec neuvažují, si dnes přijdou na své. Ukážu vám, jak jsem si vyrobila vlastní kapsu na vstupenky a jiné PL propriety. 

Jelikož jsem minule skončila v dubnu, tak tímto měsícem teď začnu. Mám ho kompletně dokončen a ozdoben. Vybrat na konci měsíce ty nej fotky měsíce bylo poměrně snadnou záležitostí - vybrala jsem ty, na které se v našem PL albumu nedostalo, ale zároveň ty, které mají i příběhovou hodnotu. Samotný příběh je několika slovy zachycen na vedlejších řádcích.




Tato fotka mi při tvoření PL stránky zbyla, a tak našla místo v diáři. Stejně tak i vizitka z restaurace a několik slov na rubové straně visačky. Tohle mě na diáři baví asi nejvíc. Už nesmutním, když se mi některá fotka nevejde na PL stránku a nevyhazuji nepoužité vizitky, účtenky či lístky; všechny tyto věci teď najdou svůj domov v mém diáři a já je mám tak stále při sobě. Mohli byste namítnout, že si takto vedu dva albumy, ale není to tak. Diář je takovým mým deníkem, nikomu ho neukazuji, shraňuji si tam milé věci a vzpomínky. A dělá mi zadní vrátka pro fotky, které by jinak (především ty malé z koláží) skončily v koši.



Fotka dcerky a zahájení trampolínové sezony je kolážovým zbytkem a jak krásně se mi do diáře hodí.




Nebo samolepka deštníku ... hned člověk ví, jak moc propršený ten den byl ... Také jsem si nově začala značit důležité schůzky a návštěvy doktora - razítkem od Heidi Swapp "noted".




A zde již končí duben a začíná květen. Volnou stránku na konci dubna jsem "zaplnila" fotkou z báječného historického focení (vřele doporučuji) a následuje již tradiční koláž z fotek, na něž se v PL albumu nedostalo. Tyhle koláže mám z celého diáře snad úplně nejvíc nejraději (a samozřejmě spoustu dalších věcí). To si na konci měsíce sednu, otevřu picmonkey.com a ze složky jednoho dubnové týdne vyberu šest fotografií, které poskládám na velikost 6x4. Následují další týdny a ve výsledku dostanu dvě stránky kolážovaných fotek, které jsou jakýmsi průřezem celého měsíce.




Tentokrát jsem si také ozdobila záložku květnového měsíce. Zcela jednoduše - přidala jsem kartičku ze sady Studio gold od Teresy Collins, citát a kancelářskou sponku od Heidi Swapp.




Měsíční přehled jsem "vylepšila" o čísla týdnů, abych se lépe zorientovala. Fialové šipky nalevo jsou dělané distress inkousty přes šablonu z kolekce Rise and Shine od Amy Tangerine.






A zde již slíbená kapsa pro vaše vstupenky, jízdenky a podobné. Střihla jsem ji a ušila z vellumu. A pro vás mám jednoduchý návod, jak na to ....Tato kapsa je "bezokrajová" ...



... zatímco této kapse jsem udělala po straně proužek na proděravění a upevnění do kroužkové vazby. 


Výroba takovýchto kapsiček mě moc baví, ušila jsem si jich několik i pro chystané insta album. A dají se použít na různé drobnosti i ve vašem Project Life albumu.


Jak na to

Nejprve si vellum velikosti A4 přeložte na polovinu (můžete zvolit i menší velikost kapsy, zcela dle vaší potřeby). 



Po přehnuté straně si vyznačte, kde bude třeba děrovat


Podle talíře či jiného kruhového objektu si předkreslete budoucí klopu. A nezapomeňte jednu stranu zastřihnout rovně ještě před prošitím.


Podle pravítka (ať to máte rovně) si kapsu "nadírkujte" podél tří stran ..


... a prošijte

A to je pro dnešek konec vyprávění o jednom pruhovaném diáři, kterak své majitelce radost dělá. Přeji vám také spoustu papírové radosti (nejen té diářové) a krásný slunečný májový víkend!


12 komentářů:

  1. Jani, jestli začnu ten diář dělat taky, tak jen a jen kvůli tobě! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hihi, tak ja si ho koupila diky Mise a koukam, ze je to jak stafeta :)) supeeer!

      Vymazat
  2. Musím říct, že jsem diář viděla na vlastní oči o víkendu a je opravdu skvělý. Příští rok jdu do něho, jen mám vybraný jiný design a jiného výrobce, i když tento romantický je perfektní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. juu, tak to jsem zvedava, Marti,co sis vybrala ... tesim se !!!

      Vymazat
    2. Jani, mám Simple Stories - Life Documented. Používám z této sady i kartičky do PL, vyhovují mi, že nejsou tak přeplácané.

      Vymazat
    3. super volba, to jiste vypada dobre!!!

      Vymazat
  3. Tak se musím pochlubit, že mám ve svém diáři také jednu z těchto vellumových kapes ... A co víc ... Šila mi jí osobně Janička :) Jinak diář je ve skutečnosti ještě krásnější a já obdivuji Janičku, jak si s ním dokáže vyhrát. Sama s tím svým takovou trpělivost nemám, ale snažím se se polepšit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vsak ho mas taky vymazleny, Moni!! a bylo mi potesenim, moje KPZ :))

      Vymazat
  4. ááách - já už zase závidím jak to máš krásné. A v reálu to musí být určitě krásnější. Vždy se těším na další tvé příspěvky, protože jsou plné inspirace a super nápadů. Ať ti to jde dál, stále takto krásně. Verča Sembolová

    OdpovědětVymazat
  5. No musim se priznat, ze zacinam silne uvazovat, ze pristi rok se taky stanu hrdou majitelkou nejake diare. Nejen, ze pribehy z tydne pisu jen do obyc sesitu, ale mam neustaly nedostatek tvoreni a diar mi nabizi se vyradit..😊 Janicko, opet krasna prace..😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moje slova .. diar mi supluje PL, kdyz nemam fotky nebo tzv. neni do ceho lepit :))) dekujiiiii!!!

      Vymazat