středa 17. listopadu 2021

Aby byly perníčky měkké, aby bylo DD dokončené

 

Hezkou středu všem! Barča ve svém posledním článku otevřela téma Vánoc a tím mi nahrála. K mým nejoblíbenějším článkům na blogu Scrapylife patří Lotčiny příspěvky o přípravě a tvorbě December Daily. Vždy je opakovaně pročítám, obdivuji Lotčiny nápady a  systematičnost a tleskám jí, že na konci prosince má album hotové. Já patřím do tábora nadšenců, kteří zdokumentují první zapálenou svíčku na adventním věnci, barborku ve váze, mikulášskou nadílku a pak někdo z rodiny onemocní, je toho hodně v práci, zkrátka album pravidelně dodělávám s odstupem několika měsíců. I přesto se mi doposud podařilo všechna rozdělená DD alba dodělat a v dnešním článku vám chci ukázat pár tipů, která mi při (do)dělání alba DD pomáhají. 





Tvorba DD je volná disciplína, takže nelze říct, který formát alba je správný. Je to otázka vašeho vkusu a možná i prostorových možností, přece jenom potřeba místa s narůstajícím počtem alb časem narůstá. Mně osobně se osvědčilo používat papírová alba o velikosti 6 x 8 , obvykle využívám černá a červená proužkovaná, ale Lotka má na skladu i krásná vánoční 6 x 8 alba. Pro mne jsou tyto alba správnou volbou, poněvadž do nich rovnou vkládám papíry ze sady 6 x 8 palců, které mi stačí pouze proděrovat kleštěmi Crop-A-Dile. V posledních letech jsem pracovala s papíry z vánočních sad Merry DaysSnowflake a Hey, Santa. Tyto sady obsahují kromě papírů i vellum, papírové výseky, papírové a puffy samolepky.  Něco málo má z těchto sad Lotka stále skladem. 

Nejhezčí a nejbarevnější papíry ze sady nechávám vyniknout, Nelepím na ně fotky, poněvadž by stejně na barevném podkladu zanikly, ale dozdobím je např.  papírovými výseky z příslušné sady. 
Další možností je překrýt ty nejhezčí papíry ze sady vellumem. Součástí každé z uvedených tří sad bylo speciální vellum ladící se zbytkem sady. Já využila jak toto speciální vellum, tak klasické bílé, které jsem ozdobila dřevěnými výseky. Na jejich nalepení se mi osvědčilo lepidlo Accents Glossy. 














Méně "zdobné" papíry používám k nalepení fotky a následnému ozdobení stránky papírovými výseky, samolepkami a puffy ozdobami do barvy, aby mi vše hezky ladilo. Co se týče fotografií snažím se během adventního času fotit více než obvykle, abych měla na každý den alespoň jedno foto. Nic se ale neděje, když zapomenu, protože dokumentuji i dny po 24. prosinci, takže fotografií na výběr mám vždy dostatek. 












Ke sjednocení celého alba používám číslice k očíslování jednotlivých dnů. Používala jsem buď zlaté samolepící číslice nebo v sadě Merry Days se nachází stránka s číslicemi, kterou jsem si rozstříhala a nalepila na jednotlivé stránky. 
















Alba, která používám jsou kroužková, takže do nich lze zavěsit nejrůznější ozdoby. 

Dětské kresbičky, třeba čerta jsem přidala k fotkám z mikulášské nadílky. To vždy dodá albu na autentičnosti. 


















Papírové visačky, které se dají vystříhat z papírů, mohou posloužit k psaní journalingu nebo nalepení puffy a papírových samolepek na ozdobu. 


 











Velkou parádu udělá i shaker, který si lze jednoduše vyrobit z plastové kapsy formátu 4 x 4, do které nasypete flitry a kapsu zatavíte pomocí Fuse Tool. Na této stránce mi flitry dobře doplnily foto vitráže na oknu naší kaple.  














K Vánocům pro mne patří i klasická papírová přání, která si buď proděravím a zavěsím do alba nebo si je vložím do plastové obálky a přidám na konec alba. 

















Součástí mých alb je vždy dopis pro Ježíška, na který buď vytvořím kapsu z vellumu nebo si pomocí  šikovné pomůcky We R Envelope Punch board  vytvořím vlastní obálku o libovolných rozměrech. 

















Ozdobit se dají i desky samotného alba:
Na vnitřní stranu desek lze nalepit opět nějaký dětský výtvor, třeba sněhovou vločku. 


















Na kroužkovou vazbu lze pomocí provázku zavěsit dřevěné ozdoby, rolničky a kovové ozdoby. Zkrátka zdobit můžete svoje DD bez omezení. Hlavním předpokladem pro tvorbu DD je si období adventu a Vánoc užít, pak vám půjde tvoření pěkně od ruky :D
















Děkuji vám za přečtení článku a poněvadž příště se potkáme až na konci prosince, přeji vám klidný advent.
Miša R. 




4 komentáře:

  1. Míšo moc krásný, super inspirace...třeba to překrytí papíru vellumem nesmím zapomenout a použít ... A toho čerta barvilo tvé dítě? Takhle bych to asi nevybarvila, dost přetahuju 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Kájo❤️. Ano, čerta si Staník vybarvoval sám😉

      Vymazat
  2. Míšo, krásné album máš. Přeju ti, ať ho letos stihneš nalepit v rámci prosince, ať se nám můžeš co nejdříve pochlubit. A taktéž klidný adventní čas bez nemocí a dohánění termínů v práci.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji Jaru❤️. Já se teď "vyčerpala" na DD 2020, tak musím nabrat sil na nové. I Vám pohodový a hlavně ve zdraví prožitý advent.

    OdpovědětVymazat