pondělí 30. srpna 2021

Na poklady z dovolené - 15/2021

Při pondělku si dáme takovou krásnou jednohubku. Naší dovolenou jsme si plánovali dle Kvída cestovatele. Po návratu jsem měla malou kupu mapek a vstupenek, které se však nevešly do pokladové kapsičky v sešítku. Udělala jsem si tedy Pokladovou obálku.


Nejprve jsem si na skvělé řezačce/rýhovačce vytvořila ze starého papíru vzor. Jde to i bez něj, ale na první pokus je lepší mít možnost si vše ohmatat. Vzala jsem si složenou mapu a udělala si kolem ní rýhy. Abych měla obálku dostatečně širokou, tak jsem ke každé rýze přidala ještě další čtyři směrem k okraji. Přebytečné části jsem potom odstřihla.

Úzké proužky (jeden je hezky vidět na levé horní straně) jsem ohnula a slouží jako lehká výstuž dna a udělá krásné rohy.

Z druhé strany jsou rýhy vidět lépe. 

Po ohnutí okrajových částí vznikne prostorná obálka, kam se vejdou všechny mé mapky a jiné poklady. Taky jste sběratelé map a musíte navštívit skoro každé infocentrum?

Když už jsem věděla, že to bude fungovat, vzala jsem si papír z kolekce Some Days s geometrickými tvary - nějak jsem si ho spojila s Karlovými Vary a probíhajícím festivalem.

Zavírání bude držet pomocí gumičky, která bude procházet průchodkou, kterou jsem umístila pomocí kleští.
A tady vidíte důkaz místo slibů ;). Je tu dokonce ještě místo na další.

Abych věděla, co je v kterém pouzdře/obálce, tak jsem tam ještě přidala visačku pomocí visačkovače a průchodky. Je to jeden kus papíru který jsem přehla v půlce a vznikla mi tak kapsička na vložení obsahu :). Dále jsem si natiskla StazOnem a miniArchivalem nápis pomocí staré, ale dobré abecedy Pick Me Up.

Rovnou jsem si vytvořila i druhou na prospekty z předchozích výletů. Použila jsem papír ze stejné kolekce Some Days. Ale přidala jsem si tam pár maličkých vychytávek. 
Nejprve jsem si tam přidala přepážku. Změřila jsem si velikost zavírání a na každou stranu jsem přidala přebytek, který se ohnul a přilepil k boku kapsy.

Na maličké vstupenky jsem si přidala ještě malou kapsičku do vnitřní strany. A jak můžete vidět, tak tato kapsa je ideální i na cestovatelské notýsky. Což je taky super.

Snad jsem to aspoň trochu popsala a je vám výroba obálky jasná a nic vám tedy nebrání si to taky zkusit.

Přeji krásné tvoření.

Ajka



2 komentáře:

  1. Moc hezké Ajko! Papíry jsou super a krásně k nim jde ta razítková abeceda. A hlavně jsi vytvořila praktickou věc.

    OdpovědětVymazat