středa 25. srpna 2021

Moje knižní léto

 
Zdravím vás opět po měsíci, v posledním týdnu letošních prázdnin. Jestli se mi o těchto prázdninách něco povedlo, tak to byla skutečnost, že jsem zvládla od začátku července přečíst osm knih. Neodolala jsem totiž letní nabídce brněnského nakladatelství Host a zkraje prázdnin jsem podnikla dva nájezdy do knihkupectví, kdy jsem si nakoupila knihy mladých českých autorek – Jakuby Katalpy, Viktorie Hanišové, Petry Dvořákové a Petry Soukupové, vše na doporučení knižní bloggerky Lucie Zelinkové. A poněvadž mne knihy oslovily, chtěla jsem si vytvořit kapsovou stránku, kam bych si zaznačila svoje postřehy z prázdninové četby. Velmi dobře mi k tomu posloužil Read Kit od Ali Edwards. 
Tento kit obsahuje PL kartičky, razítka abecedy, chipboardy, samolepky, papírové, plastové, gumové a filcové výseky a hodí se pro všechny vášnivé čtenáře, poněvadž všechny komponenty spolu krásně ladí a oživí jinak jednoduchou stránku.

Rozhodla jsem se využít plastovou kapsu designu U, která je určena pro 12 kartiček o velikosti 3 x 4 palce na výšku, protože se toho hodně na stránku vejde. Prostřední dvě pole jsem pojala jako nadpis a za pomoci razítkové abecedy z kitu jsem si natiskla nápis a ozdobila jej dvěma filcovými srdíčky. Až po natisknutí jsem si všimla, že jsem písmenko "E" špatně otočila, ale nechtělo se mi kartičku ničit a tak to berte jako umělecký záměr. Dále jsem z kitu použila kartičku o rozměrech 3 x 4 palce, na kterou jsem napsala, co jsem vlastně četla. 


Celou stránku jsem sjednotila za využití papírových štítků, na které jsem napsala názvy knih. Jednotlivé kartičky jsem pak dle obsahu knihy i nálady ozdobila chipboardy, samolepkami a výseky z výše zmíněného kitu. Poslední dvě kartičky zůstaly nevyplněné, poněvadž jsem knihy ještě nestačila přečíst.


A ještě jeden detailnější pohled na ozdobné komponenty. Kdybych měla shrnout svoje dosavadní dojmy z četby, tak objevem tohoto léta se pro mne stala Viktorie Hanišová. Sice je autorkou knih s těžší a smutnější tematikou, ale její knihy jsou velmi silné, čtivé a doslova vás polapí. Já je stačila přečíst vždy za dva dny, což takhle rychle jsem knihy naposledy četla v bezdětném období. 
A poněvadž tato stránka je zajímavé spíše obsahově než vizuálně, jako druhou ukázku jsem si vybrala aktuální PL layout dokumentující naši mini dovolenou v Lednici. Největším zážitkem pro mne bylo, že zámecký park byl otevřen pro veřejnost až do 22. hodin a po skončení prohlídek zámku zmizely davy lidí, takže jsme mohli nerušeně obdivovat krásy přírody i šikovných rukou lednických zámeckých zahradníků a zahradnic, obzvlášť horní Michelliho parter byl krásně osázen. 


 

Základ stránky tvoří velká fotografie o rozměrech 15 x 20 cm, kterou jsem nalepila do horní části 9 x 12 palcové stránky. Další zdobení stránky jsem pak ladila do jemných růžových, zlatých a květinových tónů. Využila jsem při tom především materiál ze starší sady od Jen Hadfield Along the Way, dnes již téměř vyprodané. 


Dolní část stránky jsem vyplnila dvěma vystřiženými trojuhelníky, abych zopakovala tento tvar z fotografie. Velký nápis LEDNICE jsem vytvořila za pomocí pěnové abecedy Sweet Story Sweet Pea Alpha, dozdobila jej jednou vystřihnutou květinou z papíru ze sady Along the Way. Připsala pomocí pera krátký journaling a dole přidala na samolepku natisknuté rotační razítko s datumem. Pod fotografii jsem použila ozdobnou samolepku ze sady The Avenue od Jen Hadfield. Jak jsem již několikrát psala, ráda pracuji s celými sadami, poněvadž tak nemůžete šlápnout vedle, vše vám hezky ladí a hlavně jde práce rychle od ruky. A i když nemám celou sadu kompletní, tak ji kombinuji s jinými produkty od téhož designéra, často jsou totiž podobné. Navrch pak přišel zopakovaný pruh ozdobného papíru, podlepený vellumem


Přeji vám příjemný konec prázdnin, našim dětem dobrý začátek školního roku, snad nám letos už školy zůstanou otevřené!

Mějte se hezky
Miša R. 










2 komentáře:

  1. Míšo, super nápad s těmi knihami! Bych si konečně mohla vymyslet něco s hudbou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji Baru, s tímto kitem se to dělá hravě:)

    OdpovědětVymazat