pondělí 15. února 2016

Scrapylife NOVINKA - přivítejte v našem týmu...

Dnes se budou dít velké věci. Mám tu čest představit Vám svou nástupkyni. Od března se budete v rámci kreativní středy setkávat na Scrapylife blogu s Adélou. Její práci mnozí z Vás již znají a kdo ne, pojďte se rovnou mrknout. Je tu pro Vás úvodní seznámení s Adélou a my jí hned v úvodu pěkně vyzpovídaly :-).


Jak si mnozí z Vás mysleli, tak bohužel ani můj den nemá více jak 24 hodin, a protože se mi do mateřského života pomalu, ale jistě dere práce, musí se zákonitě sebrat čas někde jinde. Nejprve jsem si myslela, že vše půjde hladce a stíhat se dá, ale nová práce neznamená jen pracovní dobu, v mém případě je to takový návrat k haldě učení, čtení odborných časopisů a soustředění se na papír v jiném ohledu. Bohužel budu opět více číst než tvořit, takže tvořivé aktivity musím stáhnout na minimum, které potřebuji k vlastnímu přežití :-). Rok se Scrapylife byl naprosto úžasný a mě samotnou posunul o veliký kus dál. Dal mi nejen zkušenosti, ale i nová přátelství a budoucího muže pro mou nejstarší dceru Nelinku. (Malý Mireček od Charlott ještě ani netuší, že už má vybranou nevěstu :-D.)
S výběrem jsme si ale daly záležet a rozhodně se máte nač těšit. Takže tady je! Naše nová Kreativní středa s Adélou!

Než se sama představím, ráda bych moc poděkovala Charlottě za tuto báječnou nabídku a doufám, že náhlédnutí do mého project life alba bude pro vás příjemné a inspirativní.

1.  Řekni nám, s kým se budeme pravidelně každou středu potkávat?
Jmenuji se Adéla a v současné době jsem nejvíc asi maminka. Dceři už je sice tři a půl roku, ale pořád tuto životní roli považuji za nejdůležitější. Je to i jeden z důvodů, proč jsem se prozatím nevrátila naplno ke své profesi architekta. Nesedím tedy v kanceláři, ale pracuji doma – vyrábím svatební oznámení, navrhuji interiéry, s kamarádkou tvoříme pod značkou miio šperky z chirurgické oceli a plexiskla.

2.   Co jsi již vytvořila?
Tolik věcí, že mě to někdy až překvapí :) Z oblasti scrapbookingu je to tedy velké množství přáníček, pár desítek stránek v project life albu a stovky svatebních tiskovin.





3. Kde tvoříš?
Nejčastěji na jídelním stole, abych měla všechny nablízku. A taky je velký a má skleněnou desku, která je teď velmi praktická. Nepotřebuji žádné podložky a barvy na akvarel si míchám přímo na stole.

4.  Jak a kdy jsi objevila svět Project Life?
Project life jsem zachytila na začátku roku 2014 a okamžitě mě zaujal. Velké scrap stránky mě totiž nikdy moc nechytly. Zároveň mi přišlo fajn, že se tímto způsobem dají zaznamenat i obyčejné momenty v životě, na které člověk v čase lehce zapomene. A taky mám samozřejmě plný disk fotek, které vyvolám „až někdy“, v tom byl a je PL skvělým „nakopnutím“.



5. Jaké barvy a materiály na svých projektech nejraději používáš? Co tě vystihuje?
To je těžká otázka :)  Preference se mi dost mění. Nejdříve jsem si kartičky chtěla tisknout sama, pak jsem používala malé sady scrap papírů, potom už se do Čech dostaly originální kartičkové sady od Becky Higgins, tak jsem skočila i po nich. A letos se budu nejspíš vracet k bílému kartonu a tiskárně. Uvidíme.
Z barev mám asi nejraději červenou – mám dva červené kabáty, je to barva mého prvního alba, na hodně stránkách je použitá červená jako doplňková barva.
Červená ve vlastně i na mých úplně prvních PL stránkách.




6.  Máš nějakou oblíbenou firmu či designéra?
Mám moc ráda Kristinu Werner a Jeniffer Mcguire. V poslední době jsem si oblíbila akvarel a designérku Wplus9 design.  Z firem asi Crate paper a Kaiser craft. A taky jsem si zamilovala razítka od My favorite things a Wplus9.

7.  Jaký typ PL alba tvoříš? (týdně; měsíčně; pouze speciální akce; atd…), (velikost 12x12; 8x6; atd.)
Vybrala jsem si velikost 12x12. V prvotním nadšení jsem začala tvořit týdně, což mi vždy vydrželo asi tři měsíce. Letos jsem se tedy rozhodla, že budu dělat PL po měsících, abych se nemusela stresovat tím, že mi „pár“ čísel chybí. A nechci se ani omezovat tím, že to bude dvoustrana. Prostě jich bude tolik, kolik bude potřeba. Stejným způsobem budu dokončovat i resty z minulých let.

8. Jaký je tvůj kreativní proces? (dle foto vybírám kartičky; dle oblíbené kolekce; dle oblíbené kartičky; atd.), (při tvoření ticho; hudba; TV; atd.) atd.
Většinou začínám výběrem fotek a kartičky řeším až následně. Udělám první předvýběr fotek, kouknu jakou kapsu budu plnit a ručně si nakreslím layout s rozmístěním fotek, kartiček s textem a doplňkových kartiček. Podle toho udělám finální výběr fotek, označím si, které zůstanou v původní velikosti a ze zbytku udělám koláže, pokud je potřeba.
K tvoření nepotřebuji ticho. Mám puštěnou hudbu nebo po očku sleduju v televizi film. K psaní těchto odpovědí poslouchám nové album od Adele. :)

9.  Jaké používáš pomůcky?
Počítač, řezačku, zakulacovač rohů. Pak samozřejmě kartičky, enamelové tečky, ozdobné hřebíčky atd. Ale klidně stačí jen fotky, bílý karton a černý fix...

10.  Jak dlouho ti trvá vytvořit PL stránka?
Samotná stránka je hotová během několika minut (občas desítek), ale ta příprava :) Výběr fotek je nejsložitější z celého procesu.

11.   Jakým stylem pořizuješ, upravuješ a následně vyvoláváš fotografie pro své PL album?
Stylem honem vyfotit dceru, dokud se nehýbe :) Takže mám spoustu rozmázlých čar. V klidu pózuje jen před profesionály nebo muži, mně uniká. Ráda bych měla kvalitnější fotky, ale téměř všechny jsou pořízeny mobilem, který je vždy prostě nejblíž. Upravuji je pak ve Photoshopu a pokud potřebuji koláž, sáhnu po Picmonkey. Pak tisknu na inkoustové tiskárně, ale častěji posílám do Fotolabu k vyvolání.
Ráda bych si pořídila kvalitnější foťák, ale obávám se, že ho stejně nebudu všude nosit s sebou. Takže moje rada pro PL začátečníky je i to, že mít mobil s kvalitním foťákem se opravdu hodí.

12.  Co tě inspiruje?
Inspirace je všude kolem tolik, že už je těžké říct, co mě inspiruje. Hodně i materiál, ze kterého tvořím. Ale že bych třeba někde viděla pěknou stránku a řekla si, že si udělám stejnou, tak to neumím :)

13.  Máš svůj osobní blog, kde tě můžeme blíže sledovat? 
Založila jsem si blog s názvem byadlina.blogspot.com. V něm bych ráda kromě svého project life alba i blíže představila svá přání a některé svatební zakázky, které vystavuji prozatím jen na facebook a instagram.





14.  Nějaký tip pro toho kdo chce začít tvořit své PL album?
Začít! A nebát se toho! Je to úžasný způsob uchování vzpomínek. Jeho tvoření musí být radost, takže se opravdu nestresujte tím, jestli je po týdnech, jestli stíháte atd. Vyberte album (ideálně kvalitní koženkové), kapsy, nějakou sadu kartiček do začátku (než se stanete závislými na všech scrap nádherách) a s chutí do toho. :)
Taky doporučuju sledovat různé challenge a zúčastnit se jich. Tuto kartičku s koláčkem jsem vytvořila na základě jedné z nich, asi by mě v mých začátcích nenapadlo střihnout fotku do kruhu...


Tak co říkáte? Už se těšíte na první příspěvek? Tak od března to Adéla rozjede právě zde, na Scrapylife blogu!

Míša a Adéla


19 komentářů:

  1. Díky Míšo za inspirativní rok a těším se na Adélu.

    OdpovědětVymazat
  2. Charlottko, budeš mi inspirativně moc chybět, ale snad to zkoukneme živě na nějakým srazíku.......Těším se na Adélku a přeji hodně inspirace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petííííí,, já zůstávám :-) opouští nás Míša a její Kreativní středy

      Vymazat
    2. Ježiši nojo, však já neumím číst Omlouvám se...... Tak ještě jednou.......
      Věřím tomu že s Míšou se uvidíme na srazíku a že zase budu moci na živo
      obdivovat skvěle sladěné stránky.

      Vymazat
    3. ...mě se jen tak nezbavíte. I z dovolený vám budu minimálně každé pondělí příspěvkovat :-)

      Vymazat
    4. Peti určitě, pořád budu chodit na každý klubík, který si ulovím :-)

      Vymazat
  3. Moc děkuji za přivítání a už se těším, až Vám představím své PL stránky :) Chybí mi sice asi polovina minulého roku, ale už mám hotový letošní leden, jupí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Už se moc těším na novou inspiraci :). Taky je fajn, že bude aspoň jedna slečna mezi kluky ;).

    OdpovědětVymazat
  5. Míšo, děkuji za úžasné příspěvky a nálož inspirace. Přeji mnoho osobních i pracovních úspěchů a nadále Tě budu sledovat na osobním blogu. Adélko, moc se těším na Tvé příspěvky.

    OdpovědětVymazat
  6. Míšo, děkuji za úžasné příspěvky a nálož inspirace. Přeji mnoho osobních i pracovních úspěchů a nadále Tě budu sledovat na osobním blogu. Adélko, moc se těším na Tvé příspěvky.

    OdpovědětVymazat
  7. Míši, není dost díků... Nikdy jsem nebyla dobrá v loučení, takže se s tebou v žádném případě neloučím, ale to víme ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o loučení rozhodně řeč není :-D. Každý měsíc si zabojuji o svou čestnou židli na PL klubíku a kdo ví, třeba mě ta medicína ani nebude bavit :-D

      Vymazat
    2. ...no to je jasný, ale prrr s tou doktořinou. O tak úžasnou MUDru nemůžou děti přijít, to by byla škoda

      Vymazat
  8. Vítám Tě, Adél! Těším se až uvidím Tvou tvorbu :-)
    A s Mišou se určitě budeme vídat. Ať už na jejich stránkách nebo na PL klubech :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Adel, vitej!!! tesim se na spoustu inspirace a novych napadu! A Miso, tobe preji, at se ti dari v praci a snad budes mit cas i na papir a lepeni :)

    OdpovědětVymazat