pondělí 11. ledna 2016

Project Life album 2016 a mini soutěž

Také jste se už zaměřili na své Project Life album 2016 i přes to, že nemáte hotové své album z roku 2015? Já, ano! A vůbec mě netrápí, že to předchozí není ještě hotové. Vím, že se to dá jednoduše dohnat viz. jeden z mých předchozích příspěvků.

Jste nováček a vůbec netušíte o čem, že to tady píšu? Podívejte se na úžasné video samotné „matky“ Project Life systému, Becky Higgins.


Dnešní příspěvek nebude o titulní stránce mého Project Life (PL) alba 2016, tu jsem Vám představila již v lednovém příspěvku Scrapylife PL Story MOJE PL TITULKA / MY PL TITLE, která je jak z názvu vyplívá, na toto téma zaměřena.

Teď už, ale k samotnému jádru tohoto příspěvku. Ráda bych vám vlastně představila to hlavní, na co se v roce 2016 chystám.

Jedno je zcela jasné, opět pokračuji v týdenním zpracování Project Life alba naší rodiny, které jednou měsíčně „okořením“ Scrapylife PLStory tématem.


Project Life pro mě není jen úžasné hobby. Je to pro mě především smysluplná činnost, při které zaznamenávám nejen ty veledůležité okamžiky, ale i ty obyčejné všední dny pro budoucí generace naší rodiny. Jak stále říkám, fotky v počítači nebo v zásuvce stolu mi prostě nestačí. A další zcela sebestředný důvod je, že se moc ráda dívám, na svou celou rodinu jak si alba se zájmem prohlíží, zastavuje se u jednotlivých chvil, komentuje a já jsem na sebe pyšná, že něco takového dělám. :-)

Prostě věřím v to, že to co dělám – uchovávání vzpomínek, má pro naši rodinu velkou hodnotu.

Když se zpětně ohlédnu na svou poměrně krátkou PL historii, musím konstatovat, že jsem se už našla:

  • dělám poměrně jednoduchý styl zpracování s něco málo doplňky v každém týdnu 
  • většinou se snažím použít jen dvě až tři barvy kartiček a doplňků 
  • barevnost a velikost fotografií většinou neřeším 
  • používám pouze originální předem navržené kartičky a doplňky v anglickém jazyce, které následně kombinuji 
  • texty píšu jen vlastní rukou, černou Copic fixou 0,2 
  • fotím denně, cokoliv mě zaujme, nijak nad tím nepřemýšlím a 99% fotografií jsou a asi i budou pořízené telefonem iPhone 6
  • fotografie v počítači ukládám ve složkách rok/měsíc/dny nebo události označené např. „010116 (1)“ a ty co chci tisknout, upravuji v online editoru Picmonkey 
  • fotografie tisknu hlavně doma pomocí foto tiskárny Canon Selphy CP900 , pokud chci větší formát než klasický 4x6 inch odesílám fotografie online do Foto Škoda a to hlavně z toho důvodu, že vyvolávají i formát 12x12 inch 
  • rohy fotografií a kartiček moc neřeším – buď jsou všechny zaoblené, nebo rovné

V tomto roce plánuji k výše uvedenému používat:

  • Midnight Designer Album o velikosti 12x12 inch z pevného kartonu se zesílenými kovovými rohy stejně jako v předešlých letech 
  • mix plastových kapes, na trhu je nepřeberné množství různých rozvržení kapes na Project Life, vybírám je hlavně podle vlastního pocitu, co se mi k čemu líbí 
  • originální kartičky především z dílny Becky Higgins, Studio Calico a Ali Edwards – teď jsem si hodně oblíbila sadu Everyday Core Kit Project Life od Becky Higgins, ale kdo mě už déle zná tak ví, že hodně tíhnu k Midnight Core Kit Project Life od Becky Higgins
  • Fuse tool a plno doplňků, které se k tomu úžasnému pomocníkovi začali vyrábět
  • v tomto roce chci víc příspěvků od mé rodiny – myslím tím psaní :-)


Většinou na konci víkendu zasednu ke svému tvoření na nejvyšším místě naší domácnosti, v mé "PL pracovně" a hraju si.


Na stůl si položím dvě příslušné kapsy, ořežu si fotografie a podle toho co mě na nich zaujme tak vyberu dvě až tři barvy kartiček, které následně přikládám. Jakmile jsem spokojená s kartičkami, tak hledám a zkouším doplňky, které mi k tomu pasují. Během těchto procesů přemýšlím, kde a u kterých fotografií a kartiček přidám texty a razítka. Na konci vše slepím, narazítkuji a doplním texty. Pak to nechám trochu si sednout a třeba za hodinu se k tomu vrátím, a když jsem spokojená, tak vše nafotím (vždy na bílém podkladě) a teprve na konci vložím do kapes a zařadím do alba.

Tento příspěvek berte jako nahlédnutí do mého Project Life tvoření. V žádném případě netvrdím, že je to právě pro vás, to nejlepší. Každý máme svůj styl, svou rutinu a to co vyhovuje každému osobně. Co to je u vás? Podělte se s námi v komentářích pod tímto příspěvkem a využijte možnost výhry 1/2 nebo1/3 originální sady Project Life kartiček od Becky Higgins dle vlastního výběru. Výherce bude vyhlášen příští pondělí tj. 18.1.2016!

Krásný týden a úspěšné vykročení nejen do toho PL roku 2016,

Charlotta



17 komentářů:

  1. Jsem na tom Charlott podobně, vždy si dám všechny fotky do složky k danému týdnu, vyberu ty co tam musí být, poté je upravím v Picmonkey, najdu vhodnou kapsu, podle toho vytisknu na Canon Selphy, a poté hledám vhodné kartičky, papíry a doplňky. No jak jednoduše to zní a stejně nemám rok 2015 kompletní :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ja robim svoje Pl po mesiacoch.Takze najprv stiahnem vsetky fotky.Vyberem si tie ktore chcem použiť,upravim ich v picmonkey podla vybranej kapsy. K tomu sa snazim doladit karticky a ine doplnky. A postupne lepim.Pisem vacsinou rucne a s textom mam obcas problem co napísať.Stranka mi vzdy trva dosť dlho. Ale kazdopadne je to moje hobby a relax a baví ma to. To je na tom podstatne :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Když už se k lepení dostanu (:D), tak nejdřív sednu s k počítači, vytřídím si fotky k jednotlivým týdnům (protože jsem neustále ve skluzu), vezmu plánovač a do něj si tak nějak rozvrhnu jaké fotky a jak asi velké si je mám vytisknout. Upravím si je ve Photoshopu a vytisknu na A4 na mé epson tiskárně. Fotky rozřežu, vytřídím podle týdnů a zastrkám po týdnech do zatím prázdného insta alba. Potom lepím po týdnech. Rozmístím fotky na kapsu, pak vyberu kartičky a pak se rozhodnu zda texty budu psát rukou nebo na pc. Podle toho postupuji dál. Nalepím fotky a dozdobím. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja mam fotky rozdelene v PC po tydnech, po uprave a rozmysleni rozvrzeni je v picmonkey nakolazuji a posilam tisknout. Vetsinou je do druheho dne mam a to hned, jak je volny vecer usedam a lepim. Zacnu tim, ze fotky narezu a pak rozdelim tak, jak potrebuji, vetsinou uz predem vim, jakou kolekci chci pouzit a ty karticky pak prikladam nebo rezu papiry. Zacnu uvodni kartickou, ta me bavi asi vzdy nejvice a pak postupne jedu podle kapes, text vetsinou pisu soubezne s lepenim. Nakonec vse prohlednu z vetsi dalky a zavolam pritele, aby mi to okomentoval. Pokud se mi neco nezda, ptam se ho, aby mi dal nazor jako laik :D. Pak uz jen pokud je dobre svetlo vyfotim a ulozim do alba. Pokud svetlo neni, tak na foceni ceka stranka ulozena v albu. Ted kdyz to ctu, je to celkem sranda a rychlovka, ale nekdy se u toho vazne zapotim...:D

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Já netvořím klasický PL, jen dvě kroniky, takže nemusím řešit aktuálnost a tisk fotek, klidně to zprocesím jednou za čas nárazově. V základu mám fotky tříděné ve složkách chronologicky, ty, které vyberu na tvoření, si vždycky kopíruju do složek zvlášť podle kapes. Pak si k tomu dopíšu, co dalšího u těch fotek chci mít. Totéž udělám pro stránku, která bude z druhé strany. Podle velikosti a tvaru toho všeho vyberu kapsu, která bude pasovat na obě strany. Podle toho pak připravím fotky a jednou za čas je nechám vyvolat. S tím bojuji nejvíc, co otevřeli Blanku, vůbec se do centra Prahy nedostanu, takže nevím, komu ty fotky svěřit, když jich mám třeba 20, jen poštovné by stálo stovku a ještě nemám jistotu, že budou podle mých představ. Hotové kartičky používám jen Midnight, jinak mám jako podklad bílou čtvrtku. A ozdoby jen z tematických cestovatelských nebo kočičích kolekcí, vlastně skoro nezdobím...

    OdpovědětVymazat
  8. Vhledem k tomu, že tvořím dost zpětně, tak si nejdřív vyberu fotky a udělám koláže, nechám vytisknout a nakonec kapsu vybírám dle fotek ;-) i kartičky a ozdoby se řídí fotkami..

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké počtení Charlottko:-), tvůj PL styl jsem zažila i v reálu a musím říct, že je to radost prohlížet. U mě je PL měsíční a fotky mám v počítači rozdělené na leden, únor... ve složce 201?, hlavně fotím mobilem, občas nějaký instax a taky vyvolávám klasický film. Vyvolávám je ve foto Škoda cca jednou ten měsíc, aby se toho nekupilo tolik. A můj proces je takový "vrstvící" - první podle rozměrů fotek vyberu kapsy, zastrkám fotky, pak jedu další kolo v kartičkách a papírech a beru vše, co mi k sobě ladí to pak strkám kartičky k fotkám a pod fotky. Ve třetím kole si vytahám ladící ozdoby, moc toho obvykle není, tak to rovnou zdobím. To už obvykle bývá 2. ranní a tak nechávám 4. kolo na druhý (i klidně další) den, kdy doplňuji ještě abecedami nadpisy, texty, štítky, razítkuju data,...
    Musím říct, že kromě jedné dlouhé dovolené z roku ještě 2014, kde nemohu najít vhodné kartičky a papíry a mám zatím jen hrubý nástřel, jsem v PL aktuální. 2015 hotovo a 2016 budu tvořit koncem měsíce:-) Chalenge do roku 2015 bude používat fuse, více zdobit (ale pořád v rámci minimalismu) a využívat svoje nasyslené zásoby, rozdělané abecedy atd...
    Žanet

    OdpovědětVymazat
  10. Charlott, já Ty tvoje "jednoduché" stránky mám moc ráda. Sama jich mám strašně málo, ale teď, jak jsem měla skluz, už nějaké v albu mám také :)
    Ohledně mého PL - fotky na uchování mám podle roku, měsíce. Ty tam ale založím až ze složky 1., 2. 3. týden. Nejdřív si letmo prohlédnu fotky daného týdne a pak vyberu kapsu. Potom rozvrhuji, kam co přijde, udělám koláže a nechám vyvolat. Většinou vyvolávám 2-3 týdny. V 99% toto vymýšlím hned večer v neděli.

    OdpovědětVymazat
  11. Super popis :). Snad se taky dopracuji k tak hezké "automatizaci" :) .

    Dělám měsíční, začala jsem loni a jedu od března, kdy se narodil syn. Tvořit jsem dlouho nemohla a tak se jen hromadily fotky. Proto když teď chci něco dělat, tak musím roztřídit fotky, kouknout se, zda jsem do složky ještě nějaké nepřidala a dovyvolat. Poté vybírám vhodnou kapsu a kartičky. Moc nezdobím, maximálně nějakým razítkem či částí kartičky. Tento proces mi vůbec nevyhovuje, proto ... Letos chci být systematická, na konci měsíce postahovat fotky ze všech medií (měsíc), vybrat fotky na úpravu a kolážování (na upravu) a nechat vyvolat. Podle fotek vybrat kapsu (či obráceně), rozvrhnout, vybrat kartičky a pak dodat popisky.
    Jsem zvědavá, jak mi to půjde. K tomu dodělat skluz v roce 2015 (u fotek mám už rozřazeno a upraveno ... ach jo).

    OdpovědětVymazat
  12. Své první PL album jsem pořídila před synovými prvními narozeninami letos v srpnu. K němu se za tu dobu nahromadila slušná zásoba kartiček, papírů, ozdůbek a pomůcek, jak už to tak u tohoto papírového dobrodružství bývá, že? ;). Každou neděli se dokopu večer, až Filí usne, zasednout k PC a všechny fotky (mobilové fotky z iphone 6 i ze zrcadlovky) postahuju do PC. Třídím je rok/týden a datum od-do příslušného týdne. Mobilové fotky, u kterých předpokládám tisk nebo 100% archivaci, upravuji už v mobilu řadou sofistikovaných nástrojů. Ty si spolu s raw soubory nahraji do LR a dál roztřídím podle klíčových slov, fotky ze zrcadlovky upravím dál pro práci v PS, pokud je třeba složitější úprava. Vzhledem k tomu, že se focení věnuji více, mám už svůj styl, kterého se držím i na takových domacích cvacích, znáte to;). Takhle mám fotky všechny pěkně pohromadě, ty pro tisk vyfiltruji, vytisknu většinou na své nové Canon Selphy (tu mašinku vážně miluji od prvního okamžiku), velkoformáty tisknu v labu. Pak to většinou o půlnoci zabalím a hrozně se těším na ponděli kolem 12:00, kdy chodí Filípek spinkat. Na stůl pak rozložím originální kartičky, fotky, ozdůbky a zkouším, co by se k nim hodilo. Na silhoutte dotvořím popř. co chybí. Někdy použiji horké embosování, miluji razítka, provázky a dřevené ozdoby. Zlatá mě taky nepouští. Psaní holduji v ruce i na stroji. Pak se ještě kochám, než se malý vzbudí, svým výtvorem a těším se zase na další dostaveníčko. Samozřejmě se hned ještě ten den chlubím manželovi. :)
    Loni to byla vážně velká počáteční investice a nemít tak úžasného muže, který podporuje každý můj sebekreativní nový projekt, tak bych se do toho nepustila. Už jsem motala vinutky, vyráběla domácí mýdla, šila dekorace do domu, pletla a háčkovala, fimovala, drátkovala, šperkařila a dělala ješte bůhví co. V PL jsem se našla ze všeho nejvíc, protože jednak jako knihomil miluji papír a jako fotograf miluji fotky. Spojeni těchto dvou světů mě (a to můžu se stoprocentní jistotou říct) už nepustí a jsem ráda, že jsem ho objevila. Letos bych si ještě ráda pořídila big shot a fuse a doděla Filípkův první rok po měsících a velkých událostech, jako první zoubek, krůček, slovo...tak snad mi bude přáno, kartičky na to doma už mám. ;)

    OdpovědětVymazat
  13. holky, děkuji moc za to, že se s námi dělíte o vaše zkušenosti! Je úžasné všechny vaše komentáře číst a jsem si jistá, že plno začátečnicím, ale i nám pokročilejším tyto komentáře pomohou. Jsem moc ráda, že výherkyni nebudu vybírat já, ale osvědčený Random.org

    OdpovědětVymazat
  14. Věčně nestíhám, nejsem vůbec aktuální, ale už to neřeším. Momentálně se v mém životě udály nějaké zásadní změny a práce na PL se úplně zastavila. Chci si ale zpětně dodělat pro mě významné události, které se v minulosti staly. Mnoho fotek už mám vytištěných. Jejich barevnost nějak zásadně neřeším. Trochu mě mrzí, že nemám nějaké extra nádherné fotografie (jako máte většina z vás). Ale i tak zachycují důležité okamžiky a to je to nejdůležitější. Kapsy jedu prakticky už jen design A. Mám ještě v zásobě pár jiných rozložení, ale většinou se chvilku snažím a nakonec skončím u klasiky :-) Co se týče kartiček. Tak to je kapitola sama pro sebe. Mám šílené množství kartiček, takže většinou ani nevím, které vybrat. Nejčastěji to dělám tak, že se jimi prohrabuji a koukám na barvy (které by jakž takž mohly ladit k fotkách) a taky na nápisy. Pokud je nějaký vyloženě vystihující danou událost, tak se to potom snažím všechno nějak napasovat. Celkem jsem s albem spokojená. Vždycky je možnost růstu a to se mi na tom taky líbí. Snažím se i hodně psát journaling, protože to podle mě je ten pravý PL.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásně napsaný článek.
    Tak já jsem stále ve skluzu, i když jsem si loni dala předsevzetí, že také vždy v neděli udělám zpětně týden, ať se právě do skluzu nedostanu, ale realita byla jiná. Takže letos si dávám opět předsevzetí, že v neděli nakolážuju celý týden, pošlu na tisk a začnu lepit (takže včera jsem to dodržela a nakolážovala :-) jen jsem to teda ještě neodeslala). Kolážuju v Picmonkey - na papír si nakreslím rozvržení kapes a plánuju co kde budu mít, podle toho taky tvořím koláže.
    Jinak já si fotky vedu ve složkách po rocích a v nich měsíce a v nich popřípadě podle událostí. Pak mám diářík kde mám každý den zaznamenané to nejdůležitější co chci zaznačit i ve svém PL albíčku.
    Když mám fotky vytištěné, tak je ostříhám nůžkama (neboť první řezačka odešla do věčných lovišť a druhá co před Vánoci dorazila byla vadná, takže se budu muset poohlédnout po jiné), vyberu kartičky, aby mi trošku ladily, napíšu texty podle údajů z diáře (takže můžu dělat i několik měsíců zpětně, protože mám vše podstatné zapsáno), přidám popřípadě ozdůbky a zastrkám do kapes. Než udělám takovou stránku, tak mi to trvá i celý den někdy i více dnů, protože u toho musím milionkrát podat spadenou hračku,rozervat od sebe obě řvoucí dcerky a rozhodnout která si zrovna danou hračku vzala první, utřít nosánek, dát napít.... :-D .
    Takže tvoření je pak na různě dlouhé etapy a někdy se stane, že už se k tvoření ani nedostanu a díky tomu se dostanu právě do skluzu. Ale myslím, že jsem to stihla přes svátky dohonit, a už mi zbývá jen asi 8 týdnů dodělat, tak to zas není tak špatné, ne? :-D :-D Verča Sembolová

    OdpovědětVymazat
  16. Krásny článok a vďaka za možnosť nahliadnuť do tvojho tvorivého sveta. Ja s PL sotva začínam. Fotím nárazovo- niekedy dlllho nič a potom aj 100fotiek za deň :-D Inak si najprv povyberám fotky, ktoré sa mi páčia, upravím, vytlačím, vymyslím popis a potom to nejako skompletizujem s hodiacimi sa ozdobami :-) moja choroba- vždy mám rozrobených kopec vecí naraz a robím podľa nálady

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný, inspirativní článek.
    Sama jsem s PL teprve na začátku, vlastně mému zaznamenávání se zatím PL ani říci nedá - je to spíše rodinná kronika, která mne ale neskutečně baví. V albu mám zatím jen 22 listů, ale jejich prohlížení mne dosud neomrzelo. Mým největším problémem je umět vybrat fotky - je mi líto každé, kterou nemohu použít - to mi bohužel zabírá nejvíce času. Doufám, že snad jednou také budu aktuální...

    OdpovědětVymazat