pátek 17. dubna 2015

Memory Planner a jeho proměny

... ano, neodolala jsem a i já se stala jednou z nadšených majitelek Memory Planner od Heidi Swapp. Rozhodování bylo nakonec relativně snadné - můj zápisník PL zážitků se zaplnil, letos jsem ještě žádný diář nepořizovala a představa, že se mi do jednoho sešitu vejdou nejen moje slohová PL cvičení, ale zároveň budu mít přehled o všech akcích, narozeninách a svátcích, byla neodolatelná. 





Zbývalo "jen" vybrat design (Charlotta by mohla vyprávět), ale zcela proti svým zvyklostem a barevným preferencím se mi na kuchyňské lince umístilo pruhované štěstí ...
Musíte uznat, že mu to tam sluší ... Někteří ladí oblečení dle PL kartiček, já zcela nečekaně sladila diář s interiérem domu. Jsem normální, nebojte, nebyl to záměr, ale hodně mě to pobavilo.


S vyplňováním diáře jsem začala v dubnu. Jelikož hodně a ráda fotím, přijde mi pak líto každé fotky, která se nedostane do našeho PL alba. Zde jsem se inspirovala Stephanie Bryan a z fotek udělala koláž. Vybrala jsem vždy po šesti fotkách z každého březnového týdne a sestavila čtverce na rozměr 6x4. Ty jsem potom z obou stran slepila a proděravěla. Vznikla mi tak stránka 6x8, která pasuje přesně do diáře. Už kvůli takovýmto všednodenním fotografiím jsem si diář pořídíla, mám pocit, že pak zužitkuji opravdu všechno. 


Záložka ještě na své dvě TOP fotky čeká, však máme teprve polovinu dubna. Do plastových kapes už jsem fotky umístit stihla a také slevový kupón, který mám takhle pořád na očích.


A jelikož ráda fotím a moc mě baví fotit "trochu něco jiného", vytiskla jsem si i Dianin dubnový fotící plán.



Výbornou stránkou je celoměsíční přehled. Stačí kouknout a hned člověk ví, že přijedou rodiče a o hlídání je postaráno ...


A zde již samotné stránky diáře. Jména dnů jsem natiskla rotačním razítkem (washi páskou jsem překryla datumy, abych tiskla opravdu jen dny). Jednotlivé narozeninové události jsem označila vlaječkou, modrou a růžovou dle pohlaví, a opatřila jménem oslavence a číslem, kolik že mu to vlastně zase bude. V UK se "předáním přání" slaví i výročí svatby, takže i tyto události mají v mém diáři místo označené srdíčkovou washi páskou. České svátky jsem vyřešila přidáním jména a šipkovou washi.



A teď již k samotným zápisům. Překvapilo mě, že do prázdných obdélníčků se mi toho vejde opravdu hodně. Linkovanou část využívám pro zvýraznění nějaké události nebo zajímavosti dne. Vyznačila jsem si také čísla jednotlivých týdnů a na malý papírek na konci týdne načrtla layout PL stránky. Diář má tu obrovskou výhodu, že můžete kdykoliv cokoliv přidat nebo odebrat ..


.. a tak jsem tímto způsobem přidala stránky Paige Evans, jejíhož báječného kurzu jsem se zúčastnila.


Do svého PL málokdy zakomponuji vstupenky, a to ze dvou prostých důvodů - většinou na ně nezbyde místo, anebo mají nevhodný design, který mi na stránku neladí. Nevím, ale někdo by mohl konečně navrhnout kinové společnosti, ať dělají barevně lahodnější vstupenky ... Naštěstí je v diáři taková vstupenka relativně v pohodě a já opět šťastná, že je všechny takto využiju. 


Inspirací na výrobu záložky mi opět byla Stephanie Bryan. Nápis hello je z kolekce Serendipity a průhledná folie je skvělým doplňkem. Nic nezakryje a přesto ozvláštní. Stává se mojí oblíbenou záležitostí ...


Doufám, že vám dnešní článek přinesl alespoň trošku inspirace. A třeba si jeden takový nebo makový diář také pořídíte. Když jsem ho poprvé u Heidi viděla, rozhodně to nebyla láska na první pohled. K té jsem musela dozrát. Říkala jsem si, že je to krásné, ale proč bych vedle PL měla vést ještě další deník ... Avšak kromě počátečního razítkování to již žádná větší práce není. Každý den pouze napíšu, co se stalo (díky krásnému diáři mě to i baví a píšu opravdu poctivě, ne jako dřív), případně dozdobím. Fotky vyvolávám tak jako tak, a co mi zbyde nebo nepoužiju do PL prostě najde svoje místo v diáři. A ten největší bonus? Až se vypravíme na víkend k rodičům nebo na prázdniny do UK, budu mít svoje pruhované štěstí s sebou a uspokojím tak svoji tvořivou potřebu ...

Přeji vám krásný víkend,
Jana


6 komentářů:

  1. Nádherné!!!! Také jsem po něm pokukovala, ale nakonec si tyto věci píšu do Filofax A5 diáře, který jsem si trochu vytunila a nedávno si pořídila od Simple Stories ze sady Life Documented spousta náplní, které mám ale schované na příští rok (vejdou se mi akorát do diáře), už se mi to nechce dělat zpětně. Díky za skvělou inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, Marti! Filofax diář ke mně nedospěl, vem ho s sebou do Liberce, ať se mohu pokochat, určitě ho máš báječně vytuněný :)))

      Vymazat
  2. Diářek je bombový... takže máš vlastně jakoby 2 "alba", když v tom máš i fotky?
    Já to tedy každý večer píšu do PC, abych nedělala práci na 2x. Na PC píšu rychleji než v ruce, takže pro mě je to ideální, že pak jen přesouvám různě texty a tisku na kartičky (něco tedy někdy v ruce, ale stejně mám poznámku na PC a pak to přepíšu ručně).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji! jo, asi jo, skoro 2 alba ... to jsi tedy dobra, psat si vsechno do pocitace ... to ja bych asi nemohla, chyběl by mi ten papir a strasne rada pisu .. ale pokud i tisknes karticky, tak je to jedinecne a urcite ti to usetri spoustu prace!

      Vymazat
    2. Jani, já mám spíš problém s tím, že mám docela dost textu, proto jsem také volila PC písmo, protože se ho tam vejde na kartičku víc, než mého rukopisu. Nějaké kartičky mám psané ručně, ale těch je pár, když chci nějakou událost pořádně na kartičce ozdobit a abych si s tím moc v PC nehrála, tak to napíšu, ale jinak moc ne...

      Vymazat
    3. chapu, Evi, taky bojuji s mistem a je pravda, ze tiskem se toho napise mnohem vic ...

      Vymazat