pátek 24. dubna 2015

den za dnem 2015 ... week 14 a Velikonoce

... kdo by si byl pomyslel, že vydařená kolekce Serendipity od Dear Lizzy může zdobit i velikonoční PL stránky. Zvolila jsem ji nejen proto, že letošní Velikonoce měly k svátkům jara opravdu daleko, ale chtěla jsem i vybočit ze zajetých stereotypů veselých barevných kartiček s motivy zajíčků a žlutých kuřat. Navíc mi jednoduchý design papíru pomohl rozrazit rozmanitou barevnost fotek. A že jich zase bylo. 




Fotila jsem hodně a hodně se toho dělo. Velikonoce mám moc ráda, možná i víc, než Vánoce, které už stihla zcela pohltit komerce. Líbí se mi všechny ty úžasné tradice, které lidová slovesnost uchovala a které hodlám předat svým dětem. Když to porovnám s minimem zvyků v UK, opravdu máme být jako Češi na co hrdí.

Díky množství fotek vznikly stránky dvě. Jednu jsem věnovala vykreslení úžasného vztahu dědečka a dětí. Jen pohled na jednotlivé fotky tak moc hřeje u srdce. Druhá je tradiční kapsová stránka s méně tradičním rozložením.


V celé kolekci mě nejvíc baví ty báječné velké nápisy Thickers Alpha Stickers a úžasné měkkoučké puffy samolepky. Řeknu vám tedy, že poskládat takové množství fotografií byl proces čítající dva dlouhé večery. Dlouho jsem se nemohla rozhodnout, kam umístit jakoby filmový pás fotek, kdy děda točí Amelii. Nakonec jsem vyřezala okénka na big shotu, zasadila fotky a nalepila ho na spodní část stránky.




Je až neuvěřitelné, jak moc stránku pozvedne velký nápis. Nebyla jsem s rozmístěním fotek spokojená, ale jen co jsem přiložila slovo "hooray", stránka báječně prokoukla a najednou bylo vše na svém místě. Tohle je vlastně stránka (ne-li moje první), kde jsem nepoužila jediné razítko. Jaj! Nápis "Děda rocks" mě hodně baví a je poskládán z písmenek Stickers 2 sheets od Dear Lizzy, které jsou součástí kolekce.




Velké fotografie jsem podlepila papíry z kolekce a celý layout dozdobila puffy samolepkami



A jelikož jsem kousky velkého papíru chtěla použít i na protější stránku, abych je obě lépe sjednotila, před nalepením fotografií jsem si část vyřízla (vyfocena druhá strana stránky).




Tvorbu druhé stránky jsem si ulehčila obrovskou koláží a dalšími fotkami, takže ve výsledku už nebylo tolik co tvořit. Ale pro mě je PL především o fotkách, a tak jich používám opravdu hodně. Ze vzniklé koláže mám opravdu radost. Je tvořená dvěma 4x6 kolážemi a jednou klasickou 4x6 fotkou s nápisem Veselé Velikonoce (ano, za oknem v květináči narcisy a venku sníh, není to víc než vtipné/smutné?). Jednu koláž jsem v půlce rozstřihla, aby mi fotka s nápisem vyšla do mezery mezi fotkami nalevo a nebylo to všechno příliš souměrné.




Koledníci jdou na koledu. Ami poprvé zpívala bez bázně a hany a Albert si užil úplně první koledování. Zde vystřižený papír z vedlejší stránky, puffy nálepka a písmenka Stickers 2 sheets od Dear Lizzy.


Kartička s děním týdne je vyrobena z obyčejné čtvrtky a poskládaných koleček vyseknutých ze zbytků ladících papírů. Na závěr jsem celou ozdobu pro větší efekt prošila. 


U fotky dětí ze Skanzenu v Přerově jsem řešila, zda psát popisovačem přímo na fotku nebo klasicky na vellum. Nakonec jsem text napsala na vellum na stroji a rozstříhala, abych ho vzápětí poskládala a prošila. Pomohla jsem si washi páskou, neboť ty malé vellum kousíčky mi pořád chtěly odvlát pryč.


Doufám, že vás dnešní netradiční pojetí velikonočního týdne alespoň trochu inspirovalo.

Přeji vám krásné jarní dny,
Jana


5 komentářů:

  1. Jednim slovem nadhera. A teda ten roztrihany a znovu sesity text je dokonaly...to nekdy taky vyzkousim..😊😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dekuji, Alenko, urcite vyzkousej, je to trosku piplacka, ale stoji za to :)

      Vymazat
  2. Jednim slovem nadhera. A teda ten roztrihany a znovu sesity text je dokonaly...to nekdy taky vyzkousim..😊😊

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, nádhera!!! Kdy jste byli v tom skanzenu? Myslím, že jsme tam byli ve stejnou dobu, jako vy - víkend o Velikonocích :-) Je to tedy Přerov n. Labem, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeee, Evi, to jsme se minuly o den ... staveli jsme se tam na Velky patek, je to nadhera ... i kdyz tu vystavu maji uz tri roky stejnou :)

      Vymazat