pátek 9. října 2015

skluzový týden, dva tipy na výlet a mé začátky s Project Life

Na Scrapylife stále slavíme a já mám dnes pro vás lehce bonusový příspěvek. Když jsem dokončila skluzovou stránku z letošního léta, přišla mi tak hodně clean and simple, až jsem si říkala, že si na tom nic moc nevezmete. A proto přidávám k dobru dva tipy na super výlet (snad nám ještě počasí trochu toho sluníčka dopřeje) a takové krátké povídání o mých PL začátcích. Neboť všichni jednou začínali a já nejsem výjimkou. Navíc, blíží se nám náš historicky první začátečnický workshop, tak abyste viděly, jak jsem se s prvními stránkami prala já. 

A začneme "aktuální" částí, a tou je jeden z prázdninových týdnů. Na jeho číslo se mě neptejte, já už nevím. Tím, jak doháním, co se dá, jsem vlastně zjistila, že číslo týdne je v podstatě dost nepodstatný detail. S odstupem času si toho nevšímám, důležité jsou pouze dané události. A tak jsem protentokrát "titulní kartičku" vynechala a vystačila si se dvěma datumy - oba se vztahují k našim výletům, které jsme v týdnu podnikli. 

Na začátku týdne jsme se vydali na doporučení Kačky Pupi na zámek Radíč. Princezny u nás frčí a možnost se za jednu převléknout byla prostě neodolatelná! Samotný zámek mě velmi mile překvapil, žádné honosné těžké zlatem protkané látky a přezdobený nábytek, ale svěží a neotřelý provensálský styl se střídmou dekorací. Tady bych se chtěla vdávat, eh, mít třeba zlatou svatbu...


Zámek si od nás vysloužil hned pět hvězdiček, které jsem nalepila na fotku lepidlem Glossy Accents. Hvězdičky jsou součástí Gold Foil Value kitu od Heidi Swapp.


Z Gold Foil Value kitu je i tato zlatá kartička, na kterou jsem nadpis vytvořila krásnými puffy písmeny z kolekce Happy things a doplnila štítkem s datumem. Spodní strana těchto zlatých kartiček je bílá, ideální pro odklápěcí journaling. 


A zde máte princeznu v celé své růžové kráse. Jediným nedostatkem byl nedostatek světla v místnosti ... Koláž fotek jsem doplnila zlatým srdíčkem z kitu.


Druhým naším výletnickým počinem byla procházka za medvědem na Medvědín. Miluju hory, Krkonoše jsou v podstatě stále mým domovem a tohle báječné hřiště na vrcholu Medvědína je skvělým nápadem, jak do hor dostat i "já už nemůžu" děti. Nechtělo se jim, ale vidina trampolíny, skluzavek a prolézaček je, lehce a pomalu, hnala kupředu. 

Stránku jsem usadila do kapsy s velkou kapsou a byla jsem v opravdu velkém pokušení udělat jednu velkou fotku ... Ale odolala jsem a jednu vše říkající fotku a rozstříhanou koláž podlepila bílým papírem. Journalingem jsem tentokrát šetřila, ale přišlo mi, že ty fotky v podstatě říkají všechno.


Nadpis jsem opět vytvořila z písmenek abecedy a využila jsem efektu barevného rozpůlení. Chipboardové ozdoby jsou z kolekce Poolside a musela jsem je zeštíhlit. Výrobce Crate Paper je dělá opravdu poctivě, ale zbytečně ztlušťují album, a tak jsem poloviční vrstvu sloupla, chipboard podlepila oboustrannou páskou a připevnila na stránku. 



Tímto máme splněny první dvě slíbené části dnešního příspěvku a můžeme se přesunout do minulosti v podstatě nedávné - do roku 2014, kdy jsem Project Life objevila.

Začínala jsem velmi jednoduše - s kapsami designu A, několika kartičkami od Simple Storie a fotkami vytištěnými na obyčejný papír na obyčejné tiskárně (uaaaaa!!!). Nechápu, jak jsem mohla! Až někdy, možná, bude čas a síla, musím nechat fotky řádně vyvolat ... Někdy. Album jsem si pořizovala až po dobrých třech měsících tvoření a kapsy jsem svazovala šňůrkou. Taky možnost, viďte. Toto je moje úplně první nejprvnější stránka, kterou jsem lepila asi týden (!). Journaling jsem tehdy psala na počítači, než jsem zjistila, že ručně mi to půjde mnohem rychleji a lépe. (Omluvám se za kvalitu fotografií. Chvíli jsem si pohrávala s myšlenkou stránky znovu přefotit, ale nezbyl čas a takto jsou vlastně autentičtější.)


V následujícím týdnu jsem se poprvé odvážila zkusit jiné rozložení kapsy. Pamatuji si tu radost, když jsem mohla fotit automyčku a ještě větší radost, když jsem fotku použila na stránce. Naprosto báječné mapování každodenního dění!


Dalším zajímavým počinem byla v podstatě menší varianta tzv. Day in the life. Tehdy jsem ještě ani netušila, že něco takového existuje. Jen jsem chtěla koláží fotek ukázat, jak vypadal jeden takový uklízecí-zařizovací-balící-do Anglie letící den. 


Na druhou stranu této kapsy jsem fotky prohnala filtrem a řádně je nakolážovala.


Moje první velká scrapbooková stránka. A byl to boj. Vůbec jsem nevěděla, co si s takovým velkým prostorem počít. Absolutně chápu všechny, co se bojí scrapbookingu a velkých stránek. Becky Higgins vymyslela Project Life opravdu dokonale - malý prostor na kartičkách je mnohem jednodušší a rychlejší na tvoření. 


Následující stránka vznikla z opravdu mála fotek - prostě nebylo kde brát. Na řadu tedy přišly oblíbené pohádkové postavičky. 


Jak čas běžel a já tvořila jednu stránku za druhou, rostla i moje potřeba zkoušet nové věci a nové formáty kapes. Poprvé jsem si vyzkoušela dnes tolik oblíbené čtverce ...


... a pustila jsem se i do těch velkých, které mi tenkrát přišly moc velké na zaplnění. Dnes mívám problém opačný. 


Přesně před rokem jsem se poprvé zúčastnila soutěže na Scrapylife a vytvořila narozeninovou stránku. I letos je pro vás tato soutěž připravená, neváhejte a pošlete nám svoje projekty. A já vám příští týden  přinesu další narozeninovou inspiraci.


Vlastně další inspirací může být i tato narozeninová stránka.


Na závěr přikládám dvě stránky, které mapují adventní období den po dni. Jedná se o velmi stručnou podobu December Daily. Jestli mi to přípravy na Vánoce dovolí, ráda bych se do něčeho podobného pustila i letos. Je to krása těšit se na Vánoce tvořením stránek ..


.. a je to vlastně velká krása mít tvořivého papírového koníčka, zaznamenávat všechny vzpomínky a vyrábět hodnotnou památku pro celou rodinu. Pořád mě to baví. Tedy, baví mě to čím dál tím víc! I díky vám!

Krásný víkend vám všem, ať už s PL začínáte anebo vesele tvoříte.


1 komentář:

  1. Jani ten posun :-). Krása. Super jak se každý vyprofiluje. Tvůj "PL rukopis" poznám všude

    OdpovědětVymazat