pondělí 2. listopadu 2020

Halloweenský exploding box

Hezké pondělní ráno všem! Každoročně se v naší  obci koná akce pro rodiče s dětmi nazvaná Uspávání broučků. Jedná se o symbolické rozloučení s přírodou, ukládající se k zimnímu spánku. Letošní akce byla z pochopitelných důvodů zrušena. A protože ji máme v naší rodině rádi a chyběla by nám, rozhodli jsme se vytvořit si vlastní verzi na zahradě. Při ceremonii samozřejmě nechyběla vydlabaná dýně, lampión a speciálně vytvořená krabička na sladkosti v halloweenském duchu. Jak jsem si s krabičkou poradila se můžete podívat v následujícím příspěvku. 
Upřímně, Halloween není svátek, který bychom v naší rodině slavili. Myslím si, že patří do anglosaských zemí, ne do naší kotliny. Vždyť my máme v naší kultuře spoustu zajímavých zvyků a svátků, vycházejících z naší historie a kulturních tradic. Přesto jsem v minulosti neodolala a pořídila jsem si jednu sadu halloweenských papírů pro strýčka Příhodu a tentokrát na ně došlo. Krabičce, kterou jsem vytvořila, se anglicky říká exploding box a často se využívá při svatbách, narození dítěte. Na internetu najdete velké množství nejrůznějších variant, s odklápěcími kapsami, mini obálkami, kruhovými a srdcovými výseky, 3D objektem uvnitř. 
                                                                                                                                                                           
Já jsem se rozhodla pro poměrně jednoduchou variantu tvořenou třemi základnami ve tvaru kříže, které se navzájem slepí v prostředním čtverci. Na obrázku vidíte nejmenší základnu tvořenou pěti čtverci o rozměru 6,5 cm. Každá základna je pak o 1 cm větší. Doporučuji, abyste si každou základnu nejprve ozdobili a až na závěr si kříže slepili k sobě. Bude se vám lépe pracovat, protože strany základen budete zdobit z obou stran. 





Do takto veliké krabičky se mi pohodlně vlezl balíček čokoládových bonbónů alá krví podlité oči, oranžového Tic Tacu a Skittles.


Na vrch krabičky pak přijde víčko, které tvoří čtverec o rozměrech 14,5 cm, což odpovídá největší základně 8,5 cm plus 3 cm na každou stranu, které se ohnou na rýhovačce. Vrch krabičky jsem ozdobila chipboardy, které jsem pro větší plastičnost nalepila na 3D samolepící čtverečky. Po celém obvodu jsem víčko polepila washi páskou s halloweenským motivem. 


Na čem jsem se nejvíc vyřádila, byla výzdoba jednotlivých základen. Na ně jsem vytáhla puffy samolepky, samolepky a chipboardy. Velkou parádu udělaly tyhle glitrové pěnové samoleopky After Dark Spooky.                                                                  

                                                                                        
Jelikož vnímám halloween jako veselý svátek oproti našim Dušičkám, vyřádila jsem se při lepení všech těch upírů, duchů, mumií, Frankensteinů, dýní, strašidelných domů, pavouků, netopýrů apod. Tvoření jsem si moc užila, ale největší odměnou pro mne byly synovi rozzářené oči při převzetí krabičky. 




Poněvadž se jedná o můj poslední příspěvek na blogu Scrapylife v tomto kalendářním roce, chtěla bych vám popřát hezký zbytek roku. Užijte si Advent a Vánoce, i když budou nejspíš jiné oproti předchozím rokům. Ale díky našemu úžasnému koníčku můžete zapomenout na situaci venku při tvorbě adventních kalendářů, December Daily, vánočních přání, kalendářů pro babičky a dědečky. O to nás nepřipraví žádný virus. 
Mějte se hezky!
Miša R. 







Žádné komentáře:

Okomentovat