pátek 11. září 2015

Anglické svatební veselí a anglikánské křtiny ...

Jedna svatba a jedny křtiny. I to jsme během našeho pobytu v UK stihli. Anglické svatby mají svá specifika a zvláštnosti, ale tahle byla úplně nejneobvyklejší a vskutku zajímavá. Nu považte, mít obřad a hostinu v korunách stromů, to je přeci romantika jak trám.


Na svatební stránku jsem nemohla použít jiný materiál než svatební ... a to papíry ze sady Southern weddings od Becky Higgins. Konečně přišel jejich čas a musím říct, že mi tyto hodně světlé a dokonce na můj vkus až nevýrazné papíry k fotkám parádně ladily. Abych navodila nádech dřeva, přidala jsem i několik dřevěných výseků (wood veneer).


Jak vidíte sami, i v našem týmu nacházím inspiraci a zde konkrétně parádní nápad Lotky přilepit menší fotku na větší. Ani nevím proč, ale vyvolala jsem si tuto fotku ve dvou velikostech a nakonec použila oba kousky.


A zde jsem si, stejně jako Míša, vyvolala koláž jenom tří fotek a odstřihla bílý papír. Vznikl mi tak fotkový pás, který jsem podlepila papírem, doplnila datumem a dřevěným výsekem.


Z jiné rozstříhané koláže mi zbyla fotka dcery a bylo mi líto ji nepoužít. Podlepila jsem ji tedy bílým papírem a připevnila na naši společnou fotku. Vyplnila jsem tak hluché místo "připravené" pro nadpis či text s vellumem. Nakonec tedy vyhrála fotka.  

Zde bych se s vámi chtěla podělit o jeden malý postřeh - není to objev Ameriky a v podstatě asi docela známá věc, ale pro lepší kompozici a následné použití v PL se snažím fotit tak, aby se fotografovaný objekt nacházel spíše ke straně fotografie. Obecně nevypadá dobře, když je někdo zachycen přesně uprostřed fotografie. V horším případě ještě s ořezanýma nohama či useklým pozadím (myšleno scenérii za dotyčným). Mám ráda, když je fotka co nejvíc přirozená, nevadí mi, že děti nekoukají do objektivu (většinou) a kolikrát nabádám manžela, ať se tolik neculí. A bonus navíc, při takovéto kompozici (jako vidíte na fotce) vám zbyde místo právě na journaling nebo nějakou krásnou ozdobu či nápis.



Ze svatebního veselí rovnou na křtiny. Tyto dvě krásné události dělil od sebe pouhý den, takže to byl opravdu příjemný víkend. Stejně jako na svatební stránce i tady jsem vybírala z papírů z kolekce Southern Weddings, a to modré barvy, když už jsme křtili kluka. Zdobila jsem opět dřevěnými výseky. Jelikož fotek nebylo tolik a potřebovala jsem pokračovat na další stránce, využila jsem malých plastových kapes, takzvaných vložek (inserts) od Becky Higgins.


Tu nejdůležitější fotku jsem umístila do dřevěného rámečku Rise and Shine od Amy Tan. Tyhle rámečky jsou vůbec báječná věc. A je jedno, jestli dřevěné nebo chipboardové. Pomalu si dělám zásobičku a nějak rychle mi zase ubývají. Na zvýraznění fotografie či momentu jsou totiž jako dělané.


Dokonce jsem si dovolila ten luxus použít podobné fotografie.


Jak vidíte, letošní léto bylo na události opravdu bohaté, a to ještě nekončíme. Když zpětně dokončuji všechny tyto letní stránky a podzim už je za dveřmi, tak jsem vlastně moc ráda, že se díky našemu milému PL mohu do léta znovu vracet a vzpomínat, jak krásně jsme se měli. Nakonec ten skluz není až tak špatný. Ať se vám také krásně lepí!

Jana


6 komentářů: