středa 27. října 2021

Hra světla a stínu – dva layouty

 

Hezké podzimní prázdniny všem! Jistě se shodneme, že základem stránek a layoutů jsou především kvalitní, světlé a  nerozmazané fotografie. Jenomže ne vždy se nám podaří fotografie v takové kvalitě vytvořit a co pak s těmi méně povedenými? Dnes vám chci ukázat dva layouty, jeden má povedenou fotografii, která tvoří jádro celé stránky. Druhá fotografie vznikla za nevhodných světelných podmínek, ale i přesto se mi líbila a chtěla jsem ji použít. 

První layout o velikosti 9 x 12 placů zachycuje podzimní momentku z přírody, jádro tvoří velká fotografie o rozměrech 13 x 18 cm. Aby nebyla podkladová stránka tak sterilně bílá, "ozdobila" jsem ji kapkami  zeleného spreje. Stránku jsem dozdobila papírovými výseky z mé oblíbené podzimní kolekce Days od Splendor, samolepkami z kolekce Emerson Lane a během chvilky byla hotová. 


Musím říct, že čím jsem starší, tím víc mne baví fotit přírodu a její proměny. A ten moment, jak za stromy prosvítalo sluníčko a vítr čeřil traviny si zasloužil zachytit a uchovat v albu. 


Sluníčko naopak zcela chybí na druhé fotografii, zachycující siluety čtyř chlapců na pozadí panelů fiktivní vesmírné lodi. Fotka vznikla během hry Laser game, která se odehrává ve tmě, proto jsem se rozhodla použít ji v albu, byť je fotografie velmi tmavá. 


Tmavá fotografie si žádá světlé pozadí, aby lépe vynikla. Základ proto tvoří bílá stránka, kterou jsem ozdobila v levé části 10 cm pruhem světle modrého papíru z chlapecké kolekce od značky Echo Park Paper. Samotnou fotografii jsem podlepila bílým a dvěma barevnými papíry, aby fotka vystoupila do popředí. Na zdobení jsem použila krásnou chlapeckou kolekci Boys Fort, must have všech matek malých chlapců. Využila jsem především papírové výseky s frázemi, číslicemi a trojuhelníky, puffy samolepky, ozdobný knoflík a po dlouhé době jsem vytáhla i razítka. 


K layoutu přibude kapsová stránka, kde budou fotografie lepší kvality ale abychom poznali po letech siluety kluků, přidala jsem pod fotku štítek s jejich jmény. Do pravého spodního rohu přišel štítek s datem natisknutým rotačním razítkem


Tak co, světlo nebo tma? Zaslouží si být i tak tmavá fotografie v albu? V mém už má svoje místo. 
Děkuji za přečtení a mějte se hezky!
Miša R. 




Žádné komentáře:

Okomentovat