pondělí 6. července 2020

Můj první WITL


Hezké pondělní ráno všem. Zdravím vás po dvouměsíční odmlce a doufám, že jste zdraví a užíváte si léta a prázdnin. Dnes bych se s Vámi chtěla podělit o zkušenosti získané při tvorbě mého historicky prvního alba Week in the Life, známého pod zkratkou WITL. Nejsem zdaleka takový odborník jako Lotka, proto další zájemce odkazuji na Lotčin souhrnný článek nazvaný WITL Jak na to. Myslím si, že článek je naprosto vyčerpávající a provede vás všemi úskalími, které na vás při tvorbě WITL číhají. Bohužel pro mne Lotka článek publikovala v době, kdy jsem měla svůj WITL již zpracovaný a její postřehy jsem nemohla využít. Asi v našem DT zafungovala telepatie, protože jsme se s Lotkou pustily ve stejném týdnu  do zpracování svého alba.
Hlavním důvodem, proč jsem se rozhodla udělat si svůj první WITL byla pandemie koronaviru a následná dvouměsíční  karanténa. Ostatně důvody svého počínání jsem shrnula v úvodu alba. Tento postup jsem odkoukala od Lotky, která jej používá zkraje svých DD.  




Původním plánem bylo zachytit poslední týden mého pobytu v karanténě (rozuměj práce z domu), jejíž ukončení jsem spojovala s koncem vyhlášení nouzového stavu. Ale člověk míní a ministerský úředník mění, takže v půli týdne jsem byla povolána zpět do zaměstnání. Trochu to rozhodilo moji původní koncepci, zachytit každodenní poklidný běh v domácnosti spojený s prací z domova, domácím učením a hraním si, vařením a úklidem, pravidelnými vycházkami. Nástupem do práce získal  20. kalendářní týden roku jiný spád a já jsem alespoň mohla zaznamenat tento dramatický předěl. Ono nastoupit do práce po dvou měsících a za jedem den mluvit dohromady s více lidmi než za uplynulý měsíc byla velká změna. 









Pro tvorbu alba jsem si vybrala bílo-růžové proužkaté album o velikosti 6 x 8 palců. Obecně mám alba této velikosti moc ráda, protože jsou vhodné pro zpracování rodinné dovolené, prvního (a dalších) roků dítěte, školního roku, DD a dalších tematicky ohraničených projektů. K albu existuje i široká paleta  plastových kapes, proto si můžete vyhrát s různými formáty fotografií a PL kartiček. Ke zdobení alba a vůbec jeho vnitřnímu vybavení jsem se rozhodla pro originální kit Ali Edwards určený pro WITL 2019. Jedná se sice o loňský model, dnes již bohužel vyprodaný, ale moc se mi líbil svojí variabilitou a množstvím nejrůznějších ozdob, proto jsem jej chtěla vyzkoušet. Nicméně případní zájemci nevěště hlavu, na skladě je stále letošní kit WITL 2020. Ještě nikdy jsem s žádným kitem od Ali Edwards nepracovala, ale musím dát za pravdu Lotce, že s jejími kartičkami a ozdobami se pracuje velmi lehce, protože jsou natolik univerzální a všestranné, že je můžete zkombinovat s různými fotografiemi a album vypadá stále sladěné. Vrchní desky alba jsem ozdobila originální samolepkou Week in the Life od Ali. 

                                                                    
                                                                   

Podobně jako Lotka jsem si dopředu rozvrhla rozložení kapes jednotlivých dnů v týdnu, aby se mi opakovaly a album působilo uceleně. Každý den v týdnu jsem začala velkou 6 x 8 kapsou, která obsahovala z jedné strany velkou fotku a ze druhé strany text. Fotografii jsem ozdobila korkovým výsekem s označením zkratky dne. Bohužel fotoautomat v DM drogerii uměl vytisknout fotografii 6 x 8 palců pouze s bílým okrajem. 
                                                             

Na zapsání textu o průběhu konkrétního dne jsem použila běžný kancelářský papír, což zpětně hodnotím jako chybu. Při gumování pomocných linek pro psaní textu se měl totiž tenký papír tendenci mačkat. K vyznačení názvu dne jsem použila razítka od Ali. Stránku jsem dozdobila washi páskami ze setu Honey and Spice  a látkovou samolepkou z WITL kitu 2019. 
                                                               

S čím jsem se během tvorby alba nejvíc potýkala, byla jistá nerovnoměrnost počtu fotografií během jednotlivých dnů. Ve dnech, kdy jsem nechodila do práce jsem bez problému udělala 20 a více fotografií, v pracovních dnech jsem v práci neměla po dvouměsíční absenci čas a myšlenky nějaké fotografie pořizovat. Nedostatek fotografií jsem řešila přidáním více PL kartiček do kapes. Po velké 6 x 8 kapse následovala kapsa rozdělená na čtyři pole o velikosti 3 x 4 palce. A podle množství fotek byly kapse více či méně zaplněné kartičkami a fotografiemi, případně kreativními výtvory syna. 
                                                         
                                                               
Ke zdobení jsem používala kartičky s různými citáty od slavných osobností a každý den jsem uvedla plastovou vysačkou s pořadím dne. Ze druhé strany kartiček jsem nedávala fotografii, ale na rub nalepila gumovou ozdobu s označením dne a další papírové výseky z kitu WITL 2019. 
                                                                 

Po této čtyřdílné kapse následovala kapsa s dvěma poli o velikosti 3 x 4 palce a dolní velkou kapsou 6 x 4 palce. Zepředu jsem každou kapsu ozdobila kartičkou s textem na zamyšlení. Moc se mi líbí, jak nás Ali "nutí" přemýšlet více do hloubky nad určitými tématy. Já jsem tyto kartičky s tématy: HIGHS and LOWS, WORKING ON, CELEBRATING,... využila k zamyšlení nad celou koronakrizí nejenom aktuálním týdnem. Do kapsy jsem vkládala i 6 x 4 velkou kartičku s označením dne, kde jsem jenom v pár větách shrnula konkrétní den. Obě zmíněné kartičky jsem si vždy vybrala, aby mi ladily k sobě barvou. 
                                                                
                                                                 


Ze druhé strany kapsy  přišla jedna malá 3 x 4 palce a jedna velká fotografie o rozměrech 6 x 4 palce. Ze druhé strany motivační kartičky s textem na zamyšlení jsem dala na ozdobu další z papírových výseků z kitu WITL 2019. 

                                                                   

Jako poslední přišla na řadu kapsa s rozdělením dvou polí o velikosti 6 x 4 palce. Do této kapsy jsem nevkládala již žádné kartičky, ale přišly do ní pouze čtyři fotografie. Momentálně jsou bez zdobení, ale chystám se je polepit vhodnými frázemi z kitu. Fráze nechci lepit přímo na fotografie, ale zvenku na plastovou kapsu. Kvůli focení, kdy jsem fotky a kartičky vytahovala z kapes, aby se mi zbytečně neleskly, půjde o poslední krok v tvorbě alba. 
                                                               

A nebylo by to WITL album pravé scrapařky, kdyby v něm chybělo zachycení aktuálních tvořivých procesů a nákup scrapbookového materiálu. Ve 20. týdnu mi došel balíček od Lotky, který jsem si hrdě donesla domů ze Zásilkovny a aktuálně jsem pracovala na December Daily 2019. Pozdě, ale přece!

                                                                



WITL je pro mne hodně o fotografiích, textech popisných i zamýšlejících se, barevně sladěných kartičkách, na což jsou kity Ali Edward jedničkou a troše zdobení. Celkem se mi do alba podařilo dostat 7 velkých fotek o formátu 6 x 8 palce, 35 fotografií o rozměrech 6 x 4 palce a 50 malých fotografií 3 x 4 palce. Jak vidíte na obrázcích, často vkládám do alba i fotografie přírody a nejrůznějších květin. Dříve téměř 95 % mých fotografií tvořili rodinné příslušníci, obzvláště můj syn, ale v posledních dvou třech letech jsem se začala více dívat kolem sebe a fotit hlavně přírodu, ale i zajímavé detaily na domech...Už teď zhruba po dvou měsících od nafocení alba je pro mne a moji rodinu radost listovat naším album a dívat se, jak jsme si v karanténě žili. Projekt tvorby WITL se mi natolik zalíbil, že příští rok v něm budu  pokračovat. 

Děkuji za přečtení a přeji vám hezké léto!

Miša R. 


9 komentářů:

  1. Holky vy mne snad fakt donutite ten WITL taky udelat :D Krasne to mas! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, tleskám! Sladěné stránky dnů s kartičkami k zamyšlení jsou top a fotka růžových botek s hrnkem mne pobavila :) máš to prostě vychytané do posledního detailu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Jaru!😍 S kitem od Ali se to ladí jedna báseň.

      Vymazat
  3. Misi, mas to báječné! Ani se mi nechce věřit, ze je to tvůj první WITL. Krása

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Lotko!😍 Naštěstí se mám(e) od koho inspirovat a to nejen při tvorbě WITL, takže díky naše WITL guru❤️

      Vymazat
  4. Máš to moc krásné a promyšlené 😍👏🏻🌟. Uuz teď se těším na tvé další WITL album. A skvělé jsi označila Lotku za naši českou WITL guru 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Aji!😍Jsem ráda, že se ti WITL líbí.

      Vymazat