neděle 20. října 2013

Project life od začátku

Vítám Vás u dalšího z mých článků.

Třeba jste si již některá z Vás nějaký project life kit pořídila a stále si nejste jista jak začít. Můžete se inspirovat kdekoli kolem Vás v reálném životě nebo na internetu, ale vždy mějte na paměti, že Váš project life bude, přesně takový jaký ho Vy sama chcete mít. Nehledejte v tom žádnou vědu, tento systém je založen na jednoduchosti. Vím, že mnoho z Vás a já jsem v té skupině také, chtějí, aby byl jejich project life něco víc než jen fotky a psaní.


Dovolte mi napsat Vám pár řádků, jak jsem začínala s albem já.

Výběr kitu
Nejprve jsem si vyhlídla sadu karet, které se mi líbili, a k tomu jsem si sladila album. O formátu plastových kapes jsem měla jasno hned od začátku a to 4x4'x6' a 4x3'x4' na stránku.



 Clementine Core Kit Clementine Album Plastové kapsy Zdroj: Becky Higgins

Jakmile mi Ježíšek nadělil, co jsem potřebovala, vrhla jsem se do přípravných prací tak, abych mohla od prvního týdne v novém roce hned vše použít.

Vytvoření úvodní stránky
Do alba jsem vložila celý set 60ti plastových kapes (stačí na celé roční album) a na "úvodní" a "konečnou" stranu jsem vložila příslušné karty, které jsou v každém setu vyznačeny.

Zadní strany karet k ukončení alba Zdroj: Scrapylife

Plnění alba
- Od začátku jsem veděla, že budu své album zpracovávat po týdnech, což znamená alespoň jedna fotka na den, ikdyž ani to není povinností.
- Nikdy jsem dopředu neplánovala, jaké karty použiji v ten či onen týden. Karty vybírám, až podle toho jaké mám fotky, popřípadě jaká událost se odehrála.
- Dopředu jsem si pouze jasně vytyčila, že týden bude vždy na dvou stranách, kde bude jedna 4'x6' karta s označením týdne a druhá také většinou 4'x6' s popisem toho co se v daný týden událo.
- Do každého levého horního rohu jsem nalepila post-it s číslem týdne a datumem od-do.
- Pokud mám nějaké lístky, letáky či jiné vzpomínky, které chci do alba přidat, vložím je do příslušného týdne a to pak zpracuji spolu s fotkami.

Chci jen znovu zdůraznit, že project life nemusí nutně obsahovat fotky z každého dne. Můžete ho zpracovávat na měsíční bázi nebo zaznamenávat pouze speciální příležitosti. Jde o to, abychom zdokumentovaly (dámy) náš životní příběh.

To byl začátek té praktické části.

Dalším krokem, který jsem podnikla, bylo to, že jsem si vzala vhodnou krabici a do té jsem si vybrala doplňky a pomůcky o kterých jsem si myslela, že by se mohly k mému tvoření hodit. Níže připojuji foto, ale bližší informace budou v některém z dalších příspěvků.

Zdroj: Scrapylife

A pár zkušeností na konec - buďte organizovaní a udělejte si z toho rutinu:
- Zapisujte si, co se stalo - klidně jen i pár slov k daným datům, uvidíte, jak si při následném zpracování vzpomenete
- Zpracovávejte si fotky pravidelně
- Pokud potřebujete, udělejte si skicu stránky
- Vytiskněte fotografie a přiřaďte karty
- Pusťte se do díla

Doufám, že Vám těchto pár řádků pomůže a odhodláte se do toho skočit naplno a vytvoříte krásná alba, která u nás můžete prezentovat.

Pokud Vám něco chybí, navštivte náš e-shop www.scrapylife.cz , kde Vám pomůžeme vše napravit.

Máte k tématu co říct? Budu ráda, když mi napíšete do komentářů.

    











Charlotta


Žádné komentáře:

Okomentovat