pondělí 23. ledna 2017

Nový člen Design Teamu a jeden aktuální příspěvek z nového roku

Krásné pondělní ráno všem!

Protože na Scrapylife blog píšu úplně poprvé, chci se vám nejprve malinko představit. Se spoustou už se znám osobně a další ráda poznám (někoho alespoň virtuálně). "Jmenuju se Žaneta, je mi 27 a jsem závislá na scrapování" - tak nějak bych se asi představila v kolečku na psychiatrii při odvykačce (ale na tu nikdy nepůjdu :-). 


Ale teď vážně...


Ke scrapbooku jsem poprvé přičichla před 4 lety, nicméně "něco jako scrapbook" jsem tvořila v podstatě od základní školy. Deníčky, cestovní deníky, fotoalba... I dneska sem tam něco takového vytvořím, ale co mě bere nejvíc, to je Project life. Mám touhle formou zpracovaných posledních 11 let života  a mimo to jsem si střihla už několik insta alb, mini alb, December daily,... Zaznamenávat velké události i každodenní rutinu je pro mě obrovský relax a celý proces (kromě práce s fotkami, na to jsem střevo a lenoch) si nesmírně užívám. Nedělám to "pro budoucí generace", jako mnozí, ale čistě pro sebe. Hrozně dlouho mi trvalo si utřídit svůj styl, myslím, že pořád ještě nejsem na konci, ale už to jakž takž vypadá a moje výtvory mají podobnou podobu cca poslední rok a půl. 

aktuální stav u mě doma - 7 velkých, 5 malých a 3 instagramová alba
Ne vždycky jsem Project life album dělala po týdnech, 2005 - 2014 mám po událostech a fotky, které nikam nepatří, jsou pouze označené např. jako "podzim a zima 2010", potom jsem si zkusila PL po měsících a od roku 2016 to dělám po týdnech a zatím mi takový formát vyhovuje nejvíc (ale buhví, co bude za rok, dva...). Jak bych popsala svůj styl? Líbí se mi černobílé vzory (puntíky, proužky, čáry) a světlé stránky, kde sem tam svítí má oblíbená barva - zářivě žlutá a také ráda používám jemné pastelové barvy. Nepoužívám,  až na výjimečné případy, ucelené kolekce, ale míchám papíry s kartičkami, jak mi to k sobě zrovna ladí. 


Už pár let nemám pořádný foťák, ale vlastně mi to vůbec nevadí. Moje fotky jsou směsí momentek z mobilu, fotek z Instagramu, instaxů a sem tam od někoho vyprošených fotek ze zrcadlovky. A co na nich je? Žiju v centru Prahy s přítelem a kocourem, jsme docela kulturně aktivní a často se vídáme s přáteli a sem tam cestujeme, moje stránky se tedy točí hlavně kolem toho. Jsem si jistá, že pro některé z vás je to bez rodiny a dětí v albu nuda, ale stejně, jako spousta z vás fotí neustále své ratolesti, jsem já schopná mít každý týden fotku jedné a té samé kočky ve stejné poloze. Tak snad vás, odpůrce těhle chlupatých bestií, neodradím a i tak se třeba občas rádi na moje stránky podíváte.

A co mě nejvíc inspiruje? Kromě Pinterestu a Instagramu, samozřejmě... Mám moc ráda tvorbu a nápady Ali Edwards, ačkoliv ona je oproti mě skutečně grafomanka, sama napíšu sem tam pár poznámek a vět, někdy ani to ne. Chtěla bych se letos hecnout a zpracovat některá témata Scrapylife PL Story, které je inspirováno právě Ali a ozvláštnit PL album trochou toho textu navíc. Barevností mě zase inspiruje Paige Evans, minimalistický styl obdivuju u Liz Tamanaha. Asi bych mohla napsat celý román o tom, koho ve scrap světě sleduju. A jestli je někdo můj vzor, tak Janča Bennet, kterou znáte ze DT Scrapylife z předminulého roku. Až budu mít jednou rodinné album, bude doufejme alespoň z poloviny tak krásné a propracované, jako to její, i když tolik trpělivosti a  tolik detailů s ním a v něm asi mít nikdy nebudu.

Ufff, to jsem se zakecala. 

⇩ ⇩ ⇩

První příspěvek mapuje první týden nového roku 2017. Jo, jsem v PL albu docela aktuální a na posledním srazu jsem se před Lotkou nazvala "rychloscraperkou", protože se se stránkami nemažu a několik týdnů musí být za 1 volné odpoledne v měsíci v albu. 


Obě stránky jsou do kapsy v designu A -"nudného áčka", časem se snad i tady na blogu trochu odvážu a ukážu vám i nějaké atypičtější designy kapes, ale pro začátek roku jsem si vybrala něco osvědčenějšího. Ráda používám i čtvercové kapsy.


Ke zdobení jsem použila nádhernou kolekci Snow & Cocoa od Crate Paper. Ze čtvrtky jsem si vystříhala stromečky a přidala jsem několik rozkošných puffy samolepek. V sadě jsou i opravdu drobounké ozdoby, vločky a barevný nápis WINTER je také odtud. Pod fotky jsem použila k podlepení bílou čtvrtku, vždy si je oříznu na rozměr 6,8 x 9 cm (u 3x4'') nebo 9 x 14 cm (u 6x4''), aby byl rámeček u všech fotek stejný a stránka byla sjednocená.


První den roku, technicky tedy v "nultém týdnu" - viz Kačky příspěvek, jsme se byli projít v Průhonickém parku, počasí bylo nádherné a všude byly mrazem vytvořené obrazce jako od Lady nebo Mrazíka. Pořádně jsme se nadýchali čerstvého vzduchu, takže nápis "breathe" - ze starší kolekce acetátových slov od Heidi Swapp, se nabízel k použití přes jednu z fotek sám.

Kartičku s číslem týdne jsem ořízla do kapsy rozměru 3x4'' z původně velké kartičky. Je z kolekce Project 52 Fresh (o té tu ještě uslyšíte a určitě ne jen ode mě). Natiskla jsem na ní ještě mint inkoustem razítkem od Heidi Swapp slovo "remember", protože se mi kartičku nepovedlo vycentrovat při řezání, a chtěla jsem to opticky napravit.













Žluté kartičky jsem si nemohla odpustit, prostě tu barvu miluju, obě jsou z High Five core kitu a ladí k sobě na obou stránkách. 

Kartička s opakujícím se motivem "love this" pod naším vtipným PFkem zachycujícím kokřici Lujzu ve skoku je opět z kolekce Project 52 Fresh.

Moc dalších fotek z toho týdne nebylo, takže jsem nalepila, co jsem měla, na stroji jsem si udělala journaling a popisky a nakonec jsem vytáhla datumovku a pár třpytivých enamelek.





Tak a tady se s vámi rozloučím a budu se tu na vás těšit zase za měsíc!

Žaneta


6 komentářů:

  1. No paráda, tvé stránky mám moc ráda a je fajn, že nás tu budeš každý měsíc inspirovat (se žlutou to neumí nikdo tak, jako ty ;) ). Dotisknuté slovo krásně zapadlo ke kartičce.

    OdpovědětVymazat
  2. juuuuuuuch, no peckaaaa!! tak na pondelky se budu tesit, tvoje alba jsou paradni a tedy, mas uz solidni sbirku! a skladam poklonu, ono delat album o detech a rodine, to se dela relativne samo, ale najit si v kazdodennim zivote porad co fotit, to je dle meho umeni! kdybychom deti nemeli, tak mam za rok tak deset stranek :D a dekuju <3

    OdpovědětVymazat
  3. Jeeee tak to je paraaada. To rada slysim. Moc se mi tve mishmash (co se karticek tyce) stranky libi a hlavne obdivuji, jak to das vsechno hezky dohromady. Moc se tedim na Tve prispevky a k tomu rychloscrapovani, naproto ti rozumim. Kolikrat nesahnu na scrap 14 dni i vice a pak k tomu sednu a 3-4 tydnu jsou hotove..:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Pridavam se k holkam, ze se také moc budu tesit na pondělky! Mas to paradni!

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem ráda, že budu tvojí inspiraci, Žanet, vídat na Scrapylife!! :-) Btw takových alb!!! To je neuvěřitelné :-) Moc se mi líbí nápis "breathe" na fotce - super nápad.

    OdpovědětVymazat