pátek 3. dubna 2015

den za dnem 2015 ... week 10 - JB

... v dnešním velkopátečním příspěvku bych vám chtěla ukázat, jak (přibližně) vypadá můj tvořivý proces, jak se konečná verze může lišit od té původní a jak jsem si oblíbila čtvercové kapsy od October Afternoon. 

Vítejte v našem desátém týdnu ...






Musím konstatovat, že čtvercové kapsy 3x3 mě dostaly ... jsou prostě nejlepší! Pro mě vynikající volba, když mám týden se spoustou různých událostí, které spolu nesouvisí, a tak do každého čtverečku přijde jedna milá vzpomínka. Mezi to journaling, ozdobná kartička, která to trochu rozrazí a je hotovo. Ale postupně ..

Nejprve jsem si v picmonkey.com připravila koláže fotografií, vždy dvě čtvercové fotky na jednu velkou 10x15. Potom jsem si na hromádku nasyslila materiál, o kterém jsem se domnívala, že se mi bude hodit. Tento proces mi trval nejdéle. Prostě nedokážu dopředu říct, co na stránku použiju. V PL jsem tzv. procesuální typ, dávám dohromady kartičku po kartičce a teprve na konci jsem schopna se na dílo podívat koncepčně a dozdobit. Ale co bych pro vás neudělala ... jistojistá jsem si byla s kartičkami Dear Lizzy Neapolitan od BH. Fotky jsou různobarevné a pastelové odstíny této sady je krásně doplní. Samozřejmostí je černý archival, rotační datumové razítko a moje úplně nejvíc nejoblíbenější písmenková abeceda od Lawn Fawn. Pro PL geniální!


Dalším krokem bylo (po vyklizení pracovního místa) rozmístění fotografií. Sama sebe jsem překvapila, že jsem s fotkami už potom nehýbala a opravdu zůstaly v tomto rozpoložení .. Také jsem si ze sady vybrala pár kartiček (velikost 3x4), které by připadaly v úvahu a které budou vypadat dobře i po oříznutí na rozměr 3x3.


S titulní kartičkou týdne jsem měla jasno hned, jak jsem tu hvězdu viděla. Ostatní jsem si rozmístila, ....


... abych je zase trochu přemístila.


Výplňovou kartičku se srdíčkem You make my heart sing jsem si musela upravit. Nelíbil se mi ten hnědý podklad, ale líbilo se mi to srdíčko. Takže srdce vystříhnout, zelenou kartičku ozvláštnit vellum s embosovaným nápisem a pěnovými čtverečky pro 3D efekt srdíčko na kartičku přilepit. 


V PL jsou pro mě nejdůležitější ty každodenní momenty, kdy sleduji, jak si děti spolu hrají, čtou nebo si malují. Moc mě baví tyhle krásné chvíle dokumentovat a uchovávat. Všimla jsem si, že se v poslední době zaměřuji právě na zachycení okamžiku a atmosféry a nejde mi o to, aby se dítě na povel koukalo do objektivu. I když i takové fotky samozřejmě stále dělám. Ale už nějak míň ... Další výplňová kartička je vlastně popisem těchto krásných chvil a chtěla jsem ji opticky vyzdvihnout. Vzala jsem tedy rámeček od Heidi Swapp, vellumový papír a přizvala na pomoc svého datlovacího kamaráda ...


Byl to tedy trochu oříšek, volit slova, aby se mi všechna vešla do rámečku. Pozorným jistě neunikne smskové love U .. na klasické YOU prostě nezbylo místo. Ale to jistě všichni znáte. 


Poslední "zdobnou" kartičkou je ta se slovy Let the fun begin, která přesně vystihuje situaci, kdy mi přišly balíčky s materiálem ... povědomé, viďte ..


Na zbývající dvě kartičky jsem dopsala journaling ... jeden běžnodenní v angličtině, ať si anglická rodinka počte, a druhý víkendový v češtině, ať srdéčko české babičky a dědečka zaplesá. Od té doby, co píšu journaling perem Copic 0,1 používám psací písmo. Sice je hůř čitelné, ale víc moje, osobní. No a posledním krokem bylo již zmíněné jednoduché dozdobení. Titulní kartička dostala pár enamelek a fotky jsem opatřila bílými a černými samolepkami. Nápis Happy together vpravo dole je vystřižený z jiné Neapolitan kartičky.


Děkuji za vaši trpělivost při prokousávání se mým tvořivým procesem. Doufám, že vás alespoň něco inspirovalo a podělte se s námi, jak vznikají vaše stránky Project Life. Jste procesuální či konceptuální typ? :)

Krásný den všem a veselé Velikonoce,
Jana


11 komentářů:

  1. Jani, tu abecedu od Lawn Fawn taky miluju! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ani se ti nedivim :) ... pismenka maji luxusni design, krasne si poskladam napis, natisknu a jeste se to bajecne vejde na male karticky! co vic si prat, vid :)

      Vymazat
  2. Jani,krásné ,jemňounké - nádhera😊

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, moc hezké... postupem času docházím také k tomu, že takové ty "momentky" jsou v albu mnohem lepší, než "sýr" fotky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dekuji! souhlasim, ja si takove fotky oblibuji cim dal tim vic, ale nekdy je takova syrovka take nadherna!!

      Vymazat
    2. Jani, tak to 100%, jen jsem chtěla říct, že už také na každé jejich focení neříkám, koukejte a usmívejte se :-D

      Vymazat
    3. Evi, jasne! a presne tak, treba muj manzel jen vidi fotak, uz nahodi ameerikan smajl, tak uz taham potaji :)

      Vymazat
    4. :D umím si to představit, takto se bohužel fotí starší synové a začíná i dcera... Musím vždycky na mobilu vypnout zvuk, aby mi to "necvaklo", jinak to jsou "držtičky" :-d

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat