pátek 27. ledna 2023

Zpátky ke tvoření - jedu si na vlně restů


Krásný nový rok, milé příznivkyně tohoto Scrapylife-blogu!

Zdravím vás od mého stolu skoro po měsíci, kdy jsem se snažila dohnat spoustu tvořících restů, jež se mi za poslední rok nakupily. Skluz se mi podařilo o pár týdnů stáhnout a to mi dodalo chuť dál tvořit. A pohnout se stále nedodělanými alby z předchozích let. Snad se mi tímto článkem podaří tu chuť předat i vám, pokud jste na tom obdobně jako já před Vánoci.

 

Předem bych se vám chtěla omluvit za kvalitu fotografií, fotit teď v zimě při minimu denního světla je za trest. Navíc při pokusu o první fotografii se mi zasekl objektiv a tudíž nastoupil na řadu portrétní a s tím tedy moc kamarádka nejsem. Ale dost fňukání. Jdeme na to.

A jak se mi tedy podařilo stáhnout skluz a nalepit pár týdnů za sebou? Zjistila jsem, že pokud mám vyvolané fotky dopředu a omezený počet materiálu, jsem schopná tvořit i v krátkých úsecích během dne. Např. když se kluci na chvíli zabaví sami a nutně nepotřebují mou účast na hře. Chvíle, kdy je jeden nebo druhý na tréninku a oni si užívají svou chvílku osamotě. Či když dorazí tatínek z práce a oni mu chtějí povědět, co za ten den zažili. A nesmím tedy opomenout, že pár chvil navíc jsem si našla i během dne, kdy onemocněli a zůstali jsme celý den doma.

Dalším ulehčením byla i probírka starším materiálem, kterého mám opravdu hodně a tento rok jsem si dala za úkol ho zredukovat tak, aby se mi tím uvolnilo místo na nová alba. Pro představu, chci se zbavit cca materiálu v prostoru 30x30x40cm, což je pro matematicky smýšlející 36l prostoru.

Rozdělila jsem si tak všechno na tvoření na 3 hromádky, ano, nechala jsem se inspirovat Marií Kondo a vytvořila si tak hromadu ano - stále se mi to líbí a chci z toho tvořit, možná - z toho ještě něco slepím a ani náhodou, kterou se chystám část věnovat do školy a část si ponechám na tradiční předvánoční tvoření s dětmi mých kamarádek.

Ke snížení skluzu jsem si tedy vzala k ruce materiál z hromádky možná. Ten jsem si pak rozdělila na podskupinu dle výrobce a dále dle kolekce. Největší množství materiálu jsem si nasyslila od PinkFresh studio, začala jsem tedy s tímto materiálem. Podařilo se mi tak vytěžit do maxima kolekci Boys Fort. A to jak papíry, tak i samolepky výseky a skoro i abecedy. Zůstalo mi jen pár posledních písmek a ty nechám dětem na tvoření. U Lotky v e-shopu zustalo ještě pár šedých chipboardových abeced, které jsou svou barevností opravdu neutrální a dají se použít i jinam.

Výhodou je, že když máte omezené množství času, vytištěné fotky a k tomu omezené množství materiálu, jde to lepení tak nějak lehčeji a hlavně rychleji. Nemusíte totiž přemýslet půl hodiny nad tím, co bych tam ještě přidala a bude tam lepší tenhle výsek nebo tamten :) 

 

Další kolekci, kterou jsem si vzala k ruce byla Simply the best.  Použila jsem k ní poslední zbytky písmenek z abecedy Out & About a další stránka do alba je hotová. Podobně jsem pokračovala i se zbytky kolekcí Let your heart Decide, Super Cool a My favourite story.

Teď už mi zbývá jen dolepit Vánoce a mám hotové celé album. Jupíí!

Mějte se krásně, a přeji vám, ať se vám daří!

J.






2 komentáře:

  1. Jaru, jen co skoro po třech týdnech domalujeme, taky se na to už vrhnu :-) A musím napsat, že se moc těším. Díky za krásnou inspiraci

    OdpovědětVymazat